Compania de producţie Lucasfilm, deţinută de grupul Walt Disney, a dat în judecată o spălătorie auto tematică de la periferia capitalei chiliene, Santiago de Chile, pe care o acuză că a plagiat franciza sa de film şi televiziune „Star Wars” („Războiul Stelelor”), a cărei valoare a fost estimată la mai multe miliarde de dolari, au declarat avocaţii spălătoriei, relatează Reuters citată de Agerpres.
Spălătoria Star Wash a distribuit mai multe videoclipuri pe reţelele de socializare în care angajaţi ai săi apar îmbrăcaţi în personaje din „Războiul Stelelor”, cum ar fi Chewbacca sau un Stormtrooper, ştergând capote, vânătorul de recompense Boba Fett şi eroul Cassian Andor mânuind furtunuri în loc de mitraliere, iar Darth Vader pare să folosească Forţa pentru a „invoca” cârpele de curăţare.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Firma de avocatură care reprezintă spălătoria auto a declarat că, în timp ce proprietarul acesteia, Matias Jara, se afla în plin proces de înregistrare a mărcii sale la autoritatea chiliană de brevete, INAPI, el a primit o notificare despre faptul că a fost dat în judecată de Lucasfilm, producătorul francizei „Star Wars”.
Avocaţii lui Matias Jara au declarat că firma americană de producţie cinematografică a vrut să blocheze înregistrarea numelui şi a argumentat că marca ar putea fi confundată ca fiind afiliată cu „Star Wars”. Compania americană a precizat că nu are o problemă cu angajaţii spălătoriei, au adăugat avocaţii chilieni.
Lucasfilm nu a dat curs deocamdată invitaţiei transmise de Reuters pentru a face declaraţii pe această temă.
Matias Jara contestă procesul, potrivit avocaţilor săi, care susţin că numele Star Wash este suficient de diferit faţă de cel al francizei cinematografice pentru a evita confuzia şi că drepturile de autor ale companiei de producţie cinematografică, deşi acoperă produse precum jucării, mobilier şi băuturi nealcoolice, nu se extind şi asupra spălătoriilor auto.
„Bineînţeles că acest proces ne afectează. Suntem o afacere mică şi acum trebuie să cheltuim bani pe lucruri pe care nu le-am bugetat”, a declarat Matias Jara într-un interviu.
El a spus că fiica lui cea mică s-a gândit la acest joc de cuvinte în timp ce se afla într-o excursie cu familia la un parc tematic Disney din Statele Unite, care deţine o zonă dedicată francizei „Star Wars”.
„Noi nu facem filme, nu vindem produsele lor sau ceva de genul acesta”, a adăugat Matias Jara, precizând că afacerea sa este, totuşi, o spălătorie auto „stelară”.
Editor : D.C.