Chipsuri Pringles, ciocolată Snickers şi energizant Red Bull - cam asta se consumă în pauzele de pe front. Până să vină străinii să lupte în numele statului islamic, proprietarii multor magazine siriene nici nu auziseră de băuturi energizante sau de Bounty, dar luptătorii primesc salarii de două ori mai mari decât media, sunt printre puţinii cu putere de cumpărare, aşa că magazinele se conformează.
Aduc produsele din zonele controlate de regimul Bashar al Assad sau din Turcia, mai adaugă 10% să acopere mita pentru ofiţerii de armată de la punctele de control, încă o mică marjă de profit şi au o afacere, scrie Financial Times.
Conjunctura e favorabilă şi pentru vânzătorii de telefoane. În zone unde localnicii folosesc ani de zile aceleaşi telefoane, magazinele au pe rafturi ultimele modele de Samsung şi iPhone. Şi vând chiar bine. Sunt printre puţinii care fac profit fiindcă străinii îşi schimbă des telefoanele.
Statul Islamic a transformat complet peisajul economic al zonelor ocupate.
Cafenelele în care sirienii obişnuiau să meargă au dispărut, în schimb în locul lor au apărut numeroase magazine de haine militare.