Într-un an normal, vânzările celor mai mari producători de jucării, precum Hasbro, Lego sau Mattel cresc cu 1-2%. Însă anul trecut au sărit cu nu mai puţin de 7%. Numai în Statele Unite încasările lor s-au ridicat la 19 miliarde şi jumătate de dolari. Piaţa jucăriilor a fost trasă în sus de succesul mai multor filme. Disney a lansat un nou episod din seria The Avengers, în vară a fost lansat un nou film Jurassic Parc, iar înainte de Crăciun, Star Wars s-a întors în cinematografe. Iar personajele de pe marele ecran au fost transpuse în figurine de plastic, pe care părinţii le cumpără pentru copiii lor.
„Mulţi dintre părinţii de astăzi au crescut jucându-se cu Lego. Şi, când văd personajele lor pe ecrane, dar şi sub forma unor figurine Lego, cel mai probabil le vor cumpăra”, spune Michael McNally, directorul mărcilor Lego.
Iar jucăriile devin din ce în ce mai complicate. Pot fi conectate la tablete şi telefoanele inteligente astfel încât distracţia se extinde şi în spaţiul virtual. Iar unele jucării sunt dotate inclusiv cu sisteme de recunoaştere vocală, astfel încât pot vorbi cu cei mici. Însă parinţii încearcă să limiteze cantitatea de tehnologie din jurul copiiilor.
„Sunt îngrijoraţi de timpul pe care îl petrec copiii cu dispozitivele digitale. Aşa ca vom continua să oferim experienţe bogate de joacă prin mărci care, pentru o lunga perioada din timpul zilei, iau copilul din faţa ecranului”, afirmăJohn Frascotti, directorul marcilor Hasbro.
Producătorii de jucării se aşteapta ca anul acesta să aducă o nouă creştere a vânzarilor de jucarii. Anul acesta va fi lansat un nou film din seria Star Wars, dar se va concentra pe personajele secundare din episodul de anul trecut. Însa cele mai multe oportunitaţi pentru producătorii de jucarii le va oferi probabil Batman vs Superman care aduce sub aceeaşi umbrelă două personaje care au şi separat succes comercial.