Prinţesele şi supereroii nu mai vând, dacă nu vin la pachet cu puţină tehnologie. Cei mai mari producători, Hasbro şi Mattel, şi-au mutat bătălia pe segmentul high-tech, dar aduc aici jucăriile retro.
Cu o istorie de decenii, jucăriile Furbie, Star Wars şi Jurassik Park sunt reinventate pentru copiii crescuţi cu electronice. Cu elemente împrumutate de la reţelele de socializare, vechile jocuri cu împuşcături încep în sufragerie şi se termină pe Internet.
„Îi încurajăm pe utilizatorii mărcii Nerf să creeze propriile videoclipuri, să meargă pe Internet, să creeze o comunitate şi să se conecteze cu ceilalţi pentru a le arăta cum folosesc produsele Nerf", a explicat Brian Goldner, director la Hasbro.
Directorul Hasbro vrea să aplice aceleaşi principii şi în promovarea clasicelor prinţese Disney, însă rivalii de la Mattel au pregătit un produs-surpriză: ochelari de realitate virtuală pentru copii.
Împreună cu Google lucrează la o versiune de ultimă oră a ochelarilor ViewMaster lansaţi acum 75 de ani. Pe atunci copiii vedeau prin ei imagini ce păreau 3D, acum, în slotul ochelarilor pot introduce telefonul inteligent, iar cu ajutorul unei aplicaţii Mattel, au acces la o librărie uriaşă de conţinut video virtual. Pentru Mattel, contează mai mult ce pot face ochelarii pentru companie. De ceva timp, profiturile se subţiază, iar cel mai celebru produs, Barbie, vinde tot mai prost.
„Putem să ne folosim de mărcile pe care deja le avem, precum Barbie, Hot Wheels, Fisher Price şi American Girl, şi să găsim modalităţi să livrăm conţinut captivant mulţumită progresului tehnologic", spune Doug Wadleigh, director de marketing la Mattel.
Livrarea de conţinut e reţeta pe care mizează acum producătorii. Noua versiune a ViewMaster va fi lansată de sărbători, iar cu un preţ de doar 30 de dolari are şanse serioase să acapareze o nişă care până acum nu exista.
Doar că ideea celor de la Mattel le-ar putea face un mare bine rivalilor. ViewMaster ar putea fi o poartă de acces şi pentru jucăriile celor de la Hasbro. Cu o aplicaţie a companiei, aceştia se pot folosi de dispozitivul făcut de Mattel pentru a-şi promova propriile jucării. Chiar dacă Mattel ar câştiga cotă de piaţă iniţial, avansul tehnologic poate fi în final o sabie cu două tăişuri.