Producătorul danez de jucării Lego a renunțat la cel mai important efort de a elimina materialele plastice pe bază de petrol din cărămizile sale, după ce a descoperit că noul material duce la emisii de carbon mai ridicate, a anunţat publicaţia Financial Times (FT), informează Reuters, preluată de Agerpres.
Lego, companie înfiinţată în 1932, susţine că noile cărămizi fabricate din polietilenă tereftalată reciclată (RPET) vor duce la emisii de carbon mai ridicate.
„Am testat sute şi sute de materiale. Chiar nu e posibil să găsim un material ca acesta”, a afirmat directorul general al Lego, Niels Christiansen, pentru Financial Times.
Reprezentanţii Lego susțin că vor continua testarea și dezvoltarea unor materiale pentru jucării care să fie sustenabile.
„Până în prezent, am testat peste 300 de materiale diferite. Unele s-au dovedit a fi de mare succes, cum ar fi Polietilena (PE) bio, pe care o folosim pentru a produce elemente de vegetație și accesorii. Există alte astfel de materiale care sunt promițătoare, dar care nu au îndeplinit standardele noastre stricte de calitate, siguranță și durabilitate sau care nu ajută în reducerea amprentei noastre de carbon. Unul dintre aceste materiale este rPET (PET reciclat). Când am anunțat un prototip realizat din acesta, eram optimiști în privința potențialului său, însă după doi ani de teste am decis să nu continuăm în această direcție, fiindcă nu ne-ar fi ajutat în eforturile de reducere a amprentei noastre de carbon. De asemenea, considerăm că există alternative mai bune care ne pot ajuta în atingerea ambițiilor noastre în materie de sustenabilitate”, transmite compania.
Lego se angajase să înlocuiască cărămizile din plastic obţinut din petrol cu unele din materiale sustenabile, până la finalul deceniului.
Compania şi-a anunţat în 2020 intenţia de a înlocui cărămizile din plastic obţinut din petrol cu unele din materiale sustenabile. Dar a fost dificilă găsirea unui material care să fie prietenos cu mediul dar să aibă aceeaşi culoare, luciu şi sunet ca acele cărămizi din plastic obţinut din petrol.
Recent, Lego a a informat că în primele şase luni din acest an vânzările au crescut cu 1%, la 27,4 miliarde de coroane daneze (patru miliarde de dolari). Comparativ, vânzările Lego au urcat cu 17% în 2022 şi cu 27% în 2021.
„Au fost şase luni dificile pentru industria jucăriilor. Dar ne-am majorat cota de piaţă şi am crescut cu 10% mai rapid decât piaţa”, a declarat directorul general de la Lego, Niels Christiansen.
În condiţiile în care vânzările pe piaţa jucăriilor au scăzut în primul semestru din 2022, Lego şi-a majorat cota de piaţă în defavoarea concurenţilor, cum ar fi Hasbro şi Mattel. Totuşi, Christiansen a revizuit uşor în scădere previziunile privind vânzările în acest an.
Compania nu a majorat preţurile seturilor Lego în primele şase luni din acest an şi nu intenţionează să recurgă la scumpiri, în condiţiile în care costurile cu transporturile şi materiile prime s-au normalizat, a explicat Christiansen.
Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârşitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze „leg godt” („joacă bine”), fără să ştie că în limba latină 'lego' înseamnă 'eu îmbin'.
Editor : M.L.