Guvernul de la Londra vrea să salveze pub-urile, celebrele baruri care au devenit un element important în cultura Marii Britanii. În ultimii ani aceste localuri au fost trase în jos de modul în care sunt organizate. Multe pub-uri sunt deţinute printr-o formă complicată de franciză şi o mare parte din încasările lor ajung în conturile berăriilor. Iar când britanicii au început să bea mai multă bere de la supermaket şi mai puţină în oraş, pub-urile au început să se închidă.
În fiecare săptămână, în Marea Britanie 26 de pub-uri dau faliment. Deşi continuă să atragă turişti din întreaga lume, celebrele baruri în care berea este la putere au din ce în ce mai puţini clienţi britanici. „Înainte de recesiune, înainte de 2008, mergeam destul de mult în pub-uri. Acum bem mai mult acasă înainte să ieşim în oraş”, recunoaşte un bancher.
Mulţi britanici preferă să cumpere bere mai ieftină de la supermarket, în vreme ce micii patroni de pub-uri trebuie să se descurce cu venituri din ce în ce mai mici. Nici măcar nu sunt patroni în toată regula - sunt chiriaşi în barurile pe care le controlează.
Aproape jumătate dintre cele 50.000 de pub-uri sunt controlate de chiriaşi legaţi de o mare berărie. Chiriaşii trebuie să le cumpere berea, de obicei la un preţ peste cel al pieţei. În schimb primesc chirii mai mici şi alte beneficii, dar câteodată nu este de ajuns.
Ca să îi salveze pe administratorii de pub-uri, guvernul britanic a reuşit să impună o nouă lege care va reduce puterea berăriilor. „Vrem să ne asigurăm că avem o cultură viabilă a pub-urilor în ţara noastră. Iar asta înseamnă să le dăm chiraşilor, aşa numiţilor chiriaşi legaţi, condiţii mai corecte”, a anunţat Nick Clegg, viceprim-ministrul Marii Britanii.
Mai exact, chiria plătită berăriilor de către administratorii pub-urilor va putea fi renegociată. Prin urmare, în buzunarele chiriaşilor va rămâne o felie mai mare din încasările pub-ului pe care îl controlează. Astfel, multe pub-uri vor reuşi să supravieţuiască până când britanicii vor uita de criză şi vor începe din nou să îşi bea berea în oraş.
Business Club