Campania Super Cool Biz a fost lansată de ministerul nipon al mediului înconjurător şi este menită să reducă consumul de energie electrică în timpul verii.
Miniştri cabinetului de la Tokyo au fost primii care au renunţat la costume pentru a da un exemplu populaţiei. Dar, nu toţi au fost încântaţi să lase ţinutele formale pentru cele lejere.
Campania îi îndeamnă pe angajaţi să închidă aparatele de aer condiţionat şi să poarte ţinute lejere la locul de muncă. Timp de 4 luni, au voie să îmbrace la serviciu tricouri, cămăşi colorate pantaloni scurti şi încălţăminte sport.
Campania Super Cool Biz a debutat în 2011 în timp ce Japonia încerca să asigure energia electrică după închiderea centralelor nucleare în urma dezastrului de la Fukushima.
Din cauza puternicului seism care a lovit nord-vestul Japoniei acum doi ani, pe 11 martie şi care a provocat un tsunami sistemele de răcire ale reactoarelor s-au oprit, iar unul dintre acestea a explodat.
A fost cel mai grav accident nuclear după cel înregistrat în 1986 la Cernobâl.