Primii care au reacţionat au fost giganţii IT americani Google şi Facebook. Google a relansat aplicaţia People Finder, cea care a fost folosită şi în 2010 după cutremurul devastator care a lovit atunci Haiti.
Facebook a lansat aplicaţia Safety Check. Prin intermediul ei, cei care se află în zona afectată au primit o notificare prin care au fost întrebați dacă sunt în siguranţă şi dacă vor să comunice cu oricare dintre prietenii lor.
Cei care vor să facă donații o pot face prin intermediul a două platforme ale companiei Apple: iTunes Store și App Store. Donațiile pot fi de le 5 la 200 de dolari. Dar și prin intermediul Crucii Roșii.
De cealaltă parte, FMI este gata să trimită o echipă în Nepal, pentru evaluarea necesarului de finanțare. Statele Unite au anunţat deja că trimit echipe de salvare şi deblochează un milion de dolari pentru a ajuta Nepalul. India a trimis deja în Nepal ajutor militar, personal de management al dezastrelor, câini de căutare, echipamente și experți în clădiri prăbușite.
Uniunea Europeană oferă Nepalului 3 milioane de euro sub formă de ajutoare de urgență, în timp ce China va trimite în Nepal ajutoare umanitare în valoare de 3,3 milioane de dolari.
Dar cifrele nu arată deloc bine. Cutremurul ar putea trage PIB-ul Nepalului în jos cu 20 de procente. O primă estimare ar fi că numai refacerea locuinţelor şi infrastructurii afectate ar costa peste 5 miliarde de euro, ceea ce reprezintă 20% din produsul intern brut. Un minus puternic ar putea să înregistreze și turismul, una dintre principalele surse de venit ale țării.
80% dintre cei care lucrează în Nepal se ocupă cu agricultura, în timp ce șomajul a ajuns la 40% şi inflația la 10 procente. Ţara este una dintre cele mai sărace din Asia, cu un venit mediu pe cap de locuitor de puțin peste 60 dolari pe lună. Nepal avea un PIB pe cap de locuitor de 694 dolari în 2013, potrivit datelor publicate de Banca Mondială, în comparație cu 1.497 de dolari în India și 6.807 de dolari în China.
Citiți și