Incidentul din timpul zborului Londra-Singapore, în urma căruia a murit o persoană, iar alte câteva zeci au fost rănite, arată de ce pasagerii trebuie să poarte centura de siguranță pe tot parcursul călătoriei, susține un pilot cu 11 ani de experiență, potrivit Business Insider.
Emma Henderson, care a lucrat ca pilot pentru Easyjet din 2009 până în 2020, a explicat într-un interviu pentru sursa citată de ce pasagerii trebuie să poarte centura de siguranță în timpul zborului.
Ea susține că acest lucru este pentru siguranța oamenilor. „Adevărul fundamental este că o aeronavă este o suprafață dură, iar oamenii sunt moi. Există turbulențe, iar atunci când aeronava se mișcă, dacă nu sunteți fixat în scaunul dumneavoastră, puteți ieși din el”, spune Emma.
„O mișcare bruscă a aeronavei în jos va face ca dumneavoastră să rămâneți în rămâneți în aer până când veți ajunge din urmă aeronava. Și asta înseamnă că riscați să vă răniți dacă nu sunteți legat în scaun”, adaugă ea.
„Se poate întâmpla orice în orice moment”
Emma spune că „aeronavele sunt echipate cu radare meteorologice, care arată ce se află în fața dumneavoastră”. „Dacă în față este apă, aceasta este redată pe ecran într-o anumită culoare, iar dacă în față este grindină, aceasta este redată într-o altă culoare”, a explicat Emma.
„Unele dintre sistemele de radar meteorologic de pe aeronavele mai noi pe care le-am operat pot arăta, de asemenea, furtuni și turbulențe. Cu toate acestea, nu este posibil să vezi totul tot timpul”, mai spune ea.
Motivul pentru care se recomandă ca centurile de siguranță să fie prinse în timpul zborului, chiar și atunci când semnele de centură de siguranță sunt dezactivate, este că se poate întâmpla orice în orice moment.
„Chiar dacă zburați în aer foarte limpede, cu vizibilitate bună în jurul dumneavoastră, este posibil ca o aeronavă să vă fi traversat calea cu câțiva kilometri în urmă și ați putea zbura în urma ei, ceea ce vă va provoca o ușoară zdruncinătură”, susține Emma.
Purtarea centurii de siguranță pe tot parcursul zborului oferă garanția că în cazul unor turbulențe șansele să fiți rănit sunt mult mai mici.
Incidentul de la Singapore Airlines
Un om a murit și cel puțin 30 au fost răniți, marți, într-o cursă Londra - Singapore a companiei Singapore Airlines care a întâlnit un front de turbulențe severe, cu o oră și 30 minute înainte de a ajunge la destinație.
După ce avionul a pierdut 1.800 de metri altitudine, piloții au declarat stare de urgență și au luat decizia de a ateriza pe aeroportul din Bangkok, Thailanda. La bord erau 211 pasageri și 18 membri ai echipajului, potrivit companiei.
Deşi compania aeriană a declarat că 30 de persoane au fost rănite, spitalul Samitivej din Thailanda a declarat că tratează 71 de pasageri.
„Ceea ce s-a întâmplat cu zborul Londra - Singapore a fost un caz extrem. Este foarte neobișnuit să se întâmple așa ceva. Într-o astfel de călătorie, traversezi zone cu multă mișcare de aer și activitate de furtună. Iar în această perioadă a anului există multă căldură și umiditate în atmosferă”, spune Emma.
„Piloții sunt instruiți pentru a face față unor astfel de situații, iar faptul că, deși știau că la bordul avionului se aflau persoane rănite și o persoană decedată, au reușit să aterizeze în siguranță în Bangkok, este o dovadă a calibrului ridicat al pregătirii piloților. Au reușit totuși să aterizeze în siguranță. Pregătirea lor și-a făcut efectul și asta trebuie să faci”, adaugă ea.
Citește și: Incidentul din timpul zborului Londra-Singapore, provocat de „turbulenţe în aer limpede, cel mai periculos tip”. Când se produc acestea
Editor : C.L.B.