Muncitorii care reparau o barieră de cale ferată în India au făcut greșit legăturile în sistemul de semnalizare automată a rețelei, ceea ce a dus la cel mai grav dezastru feroviar din ultimele două decenii, soldat cu moartea a aproape 300 de oameni, arată concluziile anchetei oficiale, potrivit Reuters.
Accidentul din 2 iunie de la stația Bahanaga Bazar, în statul indian Odisha, din estul Indiei, a dus la moartea a 288 de persoane și rănirea a peste 1.000.
Dezastrul s-a produs atunci când un tren de pasageri a lovit un tren de marfă staționat, a sărit de pe șine și a lovit un alt tren de pasageri care venea din sens opus.
În raportul de investigație, consultat de Reuters, anchetatorii Comisiei pentru Siguranța Feroviară (CRS) au stabilit că prima coliziune s-a produs din cauza modificărilor făcute la circuitul de semnalizare pentru a remedia problemele frecvente la o barieră feroviară din apropiere.
Personalul feroviar local nu avea o schemă a circuitului, ceea ce a dus la o conexiune defectuoasă în sistemul de semnalizare atunci când a încercat să scoată din funcțiune circuitul barierei pentru a-l repara, se arată în raport. În urma intervenției lor, sistemul defectuos a direcționat trenul de pasageri pe calea trenului de marfă, potrivit raportului.
Reuters a relatat pentru prima dată luna trecută că anchetatorii se concentrează asupra lucrărilor de reparație a barierei de cale ferată și a posibilei conexiuni a acesteia cu o deviere manuală a sistemului de semnalizare.
Căile ferate indiene, a patra rețea feroviară ca mărime din lume, este un monopol de stat, administrat de Consiliul Căilor Ferate. Consiliul este subordonat Ministerului Căilor Ferate.
Rețeaua feroviară trece printr-un peoces de modernizare de 30 de miliarde de dolari, cu trenuri noi și stații moderne, în cadrul eforturilor premierului Narendra Modi de a stimula infrastructura și conectivitatea, dar accidentul a ridicat întrebări cu privire la faptul că siguranța a primit suficientă atenție.
Raportul de investigație al CRS a declarat că au existat deficiențe la mai multe niveluri în departamentul de semnalizare și telecomunicații și că nu au fost respectate procedurile standard de operare în timpul lucrărilor de reparații.
Editor : B.P.