Penuria globală de cipuri, care a afectat industria auto, lasă acum producătorii de electrocasnice în imposibilitatea de a satisface cererea, potrivit preşedintelui Whirlpool Corp din China, transmite Mediafax citând Reuters.
Compania cu sediul în SUA, una dintre cele mai mari firme din lume de electrocasnice, înregistrează întârzieri în exporturile către Europa şi Statele Unite, cu până la 25% în unele luni, a declarat Jason Ai.
„Este o furtună perfectă. Pe de o parte, trebuie să satisfacem cererea internă de aparate, pe de altă parte, ne confruntăm cu o explozie de comenzi de export. În ceea ce priveşte cipurile, pentru cei din China, a fost inevitabil”, a spus el, în cadrul Appliance and World Electronics Expo.
Compania s-a străduit să asigure suficiente microcipuri, procesoare simple care utilează peste jumătate din produsele sale, inclusiv cuptoare cu microunde, frigidere şi maşini de spălat.
Deficitul de cipuri, care a început la sfârşitul lunii decembrie, a fost cauzat de producătorii de automobile care au calculat greşit cererea, precum şi de vânzările în creştere de smartphone-uri şi laptopuri, alimentate de pandemie. Situaţia a forţat producătorii de automobile să reducă producţia şi a crescut costurile pentru producătorii de smartphone-uri.
Penuria nu a afectat doar Whirlpool, ci şi alţi producători de electrocasnice.
Hangzhou Robam Appliances Co Ltd, un producător chinez cu peste 26.000 de angajaţi, a trebuit să întârzie lansarea unui nou cuptor de înaltă calitate cu patru luni, deoarece nu putea obţine suficiente cipuri.
„Majoritatea produselor noastre sunt deja optimizate pentru uz casnic inteligent, aşa că, desigur, avem nevoie de multe cipuri”, a spus Dan Ye, director de marketing la Robam.
Pentru a face faţă deficitului de microprocesoare şi cipuri de memorie, Dreame Technology - un brand de aspiratoare finanţat de Xiaomi - şi-a redus bugetul de marketing şi a angajat personal suplimentar doar pentru a gestiona relaţiile cu furnizorii.
Dreame a cheltuit, de asemenea, „câteva milioane de yuani” pentru a testa cipuri care ar putea servi drept alternative la cele pe care le foloseşte de obicei, a declarat Frank Wang, directorul de marketing al companiei.