Este pentru prima oară când un camion fără şofer va merge prin traficul normal. Până acum, experimentele au fost făcute pe secţiuni închise de drum, fără alte vehicule prin preajmă. Până să primească aprobare din partea autorităţilor din Nevada pentru a circula pe şoselele publice, camioanele, numite Freightliner Inspiration, au parcurs 16.000 de kilometri în teste.
„Dispozitivele electronice au progresat atât de mult cu privire la procesarea de date şi costuri, încât putem să le introducem în camioane. Condusul autonom va fi important pentru siguranţă şi vrem să fim lideri în industrie, nu doar în eficienţă, ci şi în siguranţă”, spune Martin Daum, director Daimler Trucks din America de Nord.
Camioanele vor putea să analizeze singure traficul rutier, să adapteze viteza, să detecteze pericolele şi chiar să meargă în convoi. Astfel, siguranţa va creşte, iar consumul de combustibil va fi mai mic, susţin reprezentanţii Daimler. Un om va fi prezent mereu în cabină, doar pentru a supraveghea aparatura sau pentru a interveni în caz de urgenţă.
„Vrem să facem orice este necesar pentru a face viaţa şoferilor mai bună şi mai sigură. Este un sistem grozav care vine în ajutorul şoferilor, să le crească capacitatea de reacţie şi să le scadă gradul de oboseală. Cred că este o piaţa imensă pentru aşa ceva”, a mai spus Martin Daum.
Daimler vrea să obţină autorizaţie ca să înceapă testele cu camioanele autonome şi pe drumurile din Germania. Oficialii companiei spun că asemenea vehicule fără şofer vor deveni comune pe şosele până în 2025.