De şase ani încoace, o adevărată armată forează de zor la 40 de metri adâncime, în subteranul Londrei. Misiunea lor - Crossrail, cea mai nouă magistrală de metrou a capitalei britanice.
Linda Miller, manager de proiect: „Construirea unor astfel de spaţii ca nişte peşteri uriaşe, sub un oraş atât de dens populat ca Londra, cu o istorie milenară de construcţii civile şi industriale, tuneluri, coridoare utilitare, toate acestea au constituit cea mai mare provocare a carierei mele”.
Potrivit experţilor, crossrail este cel mai mare proiect de infrastructură din Europa. Nu mai puţin de opt cârtiţe sapă din diverse puncte ale Londrei la viitoarea magistrală. Bugetul pentru această lucrare se ridică la 20 de miliarde de dolari.
Noua magistrală londoneză trebuie să fie gata în 2018.Traseul va străbate toată metropola de la vest la est şi este menită să uşureze accesul spre aeroportul Heathrow din orice punct al oraşului.
În momentul de faţă, sistemul de metrou al capitalei britanice are deja patru sute de kilometri şi aproape trei sute de staţii. Prin comparaţie, tot sistemul de metrou al Bucureştiului însumează abia 69 de kilometri.