Procurorul Brice Robin contrazice astfel informaţiile apărute azi în presă, care spuneau că în afara cabinei rămăsese copilotul. Procurorul francez susţine că, pe înregistrare, respiraţia ofițerului secund se aude până în momentul prăbuşirii avionului.
„În primele 20 de minute, cei doi piloţi discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregătea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile pilotului par laconice. Comandantul de bord îi cere copilotului să preia comanda şi se aude zgomotul unui scaun şi uşa care se închide. Probabil a mers să-şi satisfacă o necesitate naturală. Copilotul manipulează atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a începe coborârea în timp ce era singur la comandă”, a precizat procurorul Brice Robin.
„Ipoteza cea mai posibilă pentru noi este că, voit, copilotul a refuzat să deschidă uşa cabinei de pilotaj pentru comandantul de zbor şi a acţionat intenţionat butonul pentru reducerea altitudinii de zbor.
Copilotul a refuzat să deschidă ușa comandantului de zbor și a acționat butonul care permite coborârea accelerată”, a declarat procurorul Brice Robin.
„Asta poate să însemne o dorință de a distruge avionul. S-a auzit zgomotul respiraţiei sale (n.r. - a copilotului) în interiorul cabinei, zgomotul respiraţiei l-am auzit până la impactul final. Am cerut serviciilor, autorităţilor judiciare germane informaţii despre situaţia personală, de familie şi profesională a acestui copilot care este de naţionalitate germană.”, a mai spus anchetatorul.