Presa franceză scrie că avionul a făcut șase ture între Asmara (Eritrea), Cairo, Tunis și Paris, înainte să dispară de pe radare, în 19 mai.
Potrivit France 3, citat de Huffington Post, în timpul acestor ture, în perioada 18-19 mai, Sistemul de Raportare a Comunicațiilor pentru Aviație (ACARS) a recepționat mesaje care semnalau anomalii la bord imediat după decolarea de pe trei aeroporturi.
Nu se știe exact despre ce anomalii este vorba, dar fiecare alertă a dus la un „audit tehnic la sol”. Totuși, de fiecare dată, aparatul a primit apobare pentru a decola din nou și pentru a-și continua călătoria.
Avionul Airbus 320 decolase de la Paris și se îndrepta spre Cairo în momentul în care a dispărut de pe radare, deasupra Mării Mediterane. 66 de persoane se aflau la bord.
Miercuri, o navă franceză a descoperit una dintre cutiile negre ale aeronavei. Descoperirea a fost făcută după ce o navă franceză care participă la operaţiunile de căutare a recepționat un semnal emis de dispozitiv.
Găsirea cutiilor negre este curcială pentru anchetatorii care încearcă să lămurească motivele care au dus la prăbuşirea avionului.
Autoritățile egiptene, americane și franceze nu au exclus posibilitatea ca de vină pentru tragedia din 19 mai să fie un atac terorist.
Totuși, șeful echipei de legişti susţine că nu a fost nicio explozie la bordul aeronavei EgyptAir 804. Asta după ce, recent, oficialii egipteni spuneau ca rămăşiţele umane recuperate din Marea Mediterană oferă indicii privind producerea unei explozii.
Pe de altă parte, mai multe surse din aviaţia franceză susţin că pilotul aeronavei ar fi vorbit cu turnul de control din Egipt, cu doar câteva minute înainte de prăbuşire. Comandantul de zbor ar fi spus chiar că a intrat fum în cabină şi că plănuia o aterizare de urgenţă. Autorităţile egiptene susţin însă că piloţii avionului nu au contactat turnul de control.