Potrivit The Daily Mail, aceştia au negat vreo implicare.
Tot publicaţia britanică scrie că la bordul avionului s-ar fi aflat o încărcătură suspectă, care nu apare în documentele oficiale şi despre care compania Malaysia Airlines refuză să dea detalii, pe motiv că ancheta este în derulare. Această încărcătură este posibil să-i fi interesat pe eventuali teroriști, astfel că ipoteza deturnării avionului reapare, însă deocamdată sunt doar speculații.
Avionul a dispărut pe 8 martie, la aproximativ o oră de la decolarea din Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing. Autorităţile malaeziene au anunţat că aeronava s-a prăbuşit în sudul Oceanului Indian, dar până acum nu a fost găsită nicio dovadă.
Suspecții de terorism au fost arestați săptămâna trecută în capitala Kuala Lumpur și în statul Kedah și ar face parte dintr-o nouă grupare teroristă violentă care ar avea de gând să comită atacuri cu bombă în țări musulmane.
Interogatoriile au loc după ce anchetatori internaționali, inclusiv de la FBI și MI6, au cerut ca suspecții respectivi – care au vârste și meserii diverse - să fie reținuți, scrie tabloidul britanic.
Încărcătură misterioasă la bord
Un adevărat mister se țese în jurul unei încărcături transportate de avion. Ar fi existat ceva – destul de consistent, de aproape 2,2 tone - nespecificat în documente. Compania a spus că încărcătura nespecificată a fost declarată ca „accesorii radio”, dar în documente nu apărea ca atare. Aeronava mai avea la bord 4,5 tone de mangustan – un fruct exotic – și un transport de baterii cu litiu. Bateriile cântăreau 200 de kilograme.
Între teoriile conspirației care au apărut după dispariția avionului, există una care face legătura cu 20 de persoane aflate la bord. E vorba despre angajații unei firme de semiconductuctori din Texas, Freescale Semiconductor, o companie care face componente pentru sisteme de armament de înaltă tehnologie și pentru sisteme de navigație aeriană. Firma respectivă are filiale în Kuala Lumpur și Tianjin, China.
Un site specializat pentru astfel de speculații a scris că este plauzibilă teoria ca avionul malaezian „să se ascundă” cu ajutorul unor sisteme electronice de înaltă tehnologie de care nu ar fi străini cei 20 de angajați de la Freescale.