13 ianuarie 2013. Plecat într-o croazieră pe Mediterana, pachebotul Costa Concordia s-a izbit de o stâncă şi a eşuat în apropierea insulei Giglio, în largul Toscanei. A urmat o noapte de coşmar pentru cei 4.200 de oameni aflaţi la bord, printre care şi 56 de români.
Operaţiunile de evacuare au fost haotice. Căpitanul Francesco Schettino s-a grăbit să îşi salveze viaţa şi a lăsat în voia sorţii nava şi pasagerii, spun anchetatorii. Dovadă, înregistrările în care operatorii de la port-control îi cer să revină la comanda navei.
Francesco Schettino este judecat acum pentru omor din neglijenţă şi abandonarea navei. Unul din martorii-cheie este o dansatoare din Republica Moldova. Ea se afla pe punte alături de căpitan, în momentul tragediei şi a recunoscut că a avut o relaţie amoroasă cu Schettino.
„Oamenii au aflat ceva ce am încercat să ascund de doi ani. Pentru că este vorba de viaţa mea particulară, am un copil, şi am fost nevoită să ascund acest lucru”, a mărturisit Domnica Cemortan, dansatoarea din Republica Moldova.
Pentru a marca doi ani de la trecerea tragediei, familiile victimelor și locuitorii Insulei Giglio au depus flori în apropiere de locul naufragiului.
Uriaşa epavă de 14.000 de tone a fost readusă la verticală în septembrie anul trecut, în urma unei operaţiuni fără precedent, care a costat 600 de milioane de euro. Acum, Costa Concordia va ajunge la fier vechi.