Preşedintele francez Francois Hollande a asistat din primul rând la deschiderea oficială a Salonului Aeronautic de la Paris. Printre inovaţiile prezentate în premieră ieri se numără şi avioanele de luptă create în colaborare de China şi Pakistan.
Aceste aparate de zbor sunt uşoare, au un singur motor şi pot intercepta rachete în aer.
„Cred că avioanele JF-17, ca orice alte avioane de luptă din lume, vor fi motorul principal al forței aviatice pentru clienții noștri”, a spus Li Yuhai, reprezentant al industriei aviatice din China.
Lupta cea grea, însă, se dă între cei doi principali actori din domeniul producției de aeronave.
„Airbus şi Boeing sunt pe cont propriu şi încearcă să îşi menţină poziţia. Amândoi sunt foarte agresivi pe piaţă. Amândoi încearcă să producă aeronave la preţuri mai accesibile”, spune John Schmidt, reprezentant Accenture.
Prima zi a salonului a fost de mare succes pentru Airbus și Boeing. Aceștia au primit cumulat o comandă pentru 200 de avioane. Cea mai mare comandă a fost făcută de Garuda, cea mai mare companie indoneziană. Aceasta va cheltui 20 de miliarde de dolari pentru 60 de aparate Boeing și 30 de aeronave Airbus.
Potrivit Bloomberg, americanii de la Boeing așteaptă să primească în timpul salonului aeronautic de la Paris o comandă de 100 de avioane 737 Max, în valoare de 10 miliarde de dolari, de la compania olandeză de leasing aerian AerCap. Pe de altă parte, Airbus așteaptă o ofertă de 60 de avione A320neo din partea diviziei de leasing a gigantului industrial General Electric, care în același timp are o relație strânsă și cu Boeing. General Electric produce motoarele Boeing-ului 737 Max și a cumpărat deja acest aparat de zbor de la compania americană.
Atât Boeing, cât și Airbus încearcă să lucreze cu firmele de leasing, pentru că le oferă posibilitatea de a livra avioane unui număr mai mare de companii aeriene decât ar livra doar prin negociere directă.