Pe măsură ce temperaturile au doborât noi recorduri, în multe dintre orașele din China înregistrându-se peste 40 de grade Celsius, unul dintre cele mai fierbinți subiecte a devenit „cum să te protejezi de soare”, potrivit Reuters.
Accesoriile, cum ar fi pălăriile cu protecție ultravioletă (UV), sau măști care acoperă cu totul fața, cunoscute sub numele de „facekinis”, sunt căutate de cei care caută protecție din cap până în picioare.
Tendința a dus la un boom al mărcilor locale care se concentrează pe produse de protecție solară, precum Bananain, Beneunder și OhSunny. Datele de la China Insights Consultancy, cu sediul în Shanghai, arată că piața de accesorii de protecție solară din China va crește cu o rată de 9,4%.
„Suntem îngrijorați să ne ardem și să ne bronzăm, așa că suntem pe deplin pregătiți”, a spus o proprietară de afaceri în vârstă de 34 de ani, din centrul orașului Beijing.
Ce sunt facekinis
Facekinis-urile au fost inventate de Zhang Shifan în Qingdao, provincia Shandong, în 2004. Acoperind întreaga față și capul, cu excepția găurilor pentru ochi, nas și gură, ele servesc și o funcție socială. Un ten palid în China este foarte apreciat, iar femeile de acolo vor să rămână cu pielea deschisă.
În timp ce prima producție de facekinis era simplă, modelele lui Zhang s-au dezvoltat foarte mult de-a lungul anilor. Acum le îmbină cu broderii din cultura tradițională chineză și modele cu dragoni, Phoenix și păuni. În timp ce facekini-ul original protejează doar capul, noile versiuni țin capul și partea superioară a corpului protejate de soare.
Deși sunt foarte populare în China, par destul de înspăimântători pentru cei care le întâlnesc pentru prima dată, deoarece seamănă cu deghizarea unui tâlhar.