Un expert în instalații de transport pe cablu susține că filmările realizate de el în trecut sugerează că frâna de urgență era dezactivată cel puțin din 2014 la cabina de teleferic care s-a prăbușit lângă lacul Maggioare din Italia, informează BBC.
14 oameni au fost uciși și un copil a fost grav rănit în urma accidentului. Tehnicianul instalației a recunoscut deja că a instalat un dispozitiv asemănător unei menghine pentru dezactiva frâna de urgență.
Micheal Meier, care a filmat telecabina de mai multe ori, spune că dispozitivul tip menghină era montată cel puțin din 2014.
Investigatorii accidentului susțin că un sistem de frânare de urgență funcțional ar fi prevenit producerea dezastrului.
"Am observat în aceste imagini că dispozitivele de blocare sunt deja vizibile", a declarat Meier pentru televiziunea germană ZDF.
Michael Meier a lucrat în domeniul instalațiilor de transport pe cablu, dar a vizitat telefericul Mottarone de mai multe ori din pasiune, așa cum se vede în imaginile publicate pe YouTube. Imaginile realizate asupra liniei Stresa-Alpino Mottarone, atât din 2014, cât și din 2018, par să arate că menghinele erau deja montate.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Ce s-a întâmplat lângă lacul Maggiore
Când cablul principal care susținea telecabina s-a rupt, nu a existat un sistem de frânare de urgență s-o oprească în loc, iar aceasta a început să se deplaseze cu spatele pe un cablu de suport, atingând 100 de kilometri pe oră, trecând de un stâlp și apoi fiind aruncată la pământ, unde s-a rostogolit pe munte.
Eitan Biran, în vârstă de 5 ani, este singurul supraviețuitor. Și-a pierdut, părinții, fratele de doi ani și străbunicii. Doctorii au anunțat luni că Eitan se afla în afara oricărui pericol și este tratat în continuare la un spital din Torino. O mătușă se află alături de el.
Televiziunea germană ZDF a anunțat că a predat imaginile procurorilor italieni după ce s-a consultat cu specialistul elvețian Gabor Oplatka, care a spus că operatorii instalației au avut noroc până la momentul tragediei "întrucât defecțiunile sunt destul de rare în cazul instalațiilor de transport pe cablu".
Procurorul Olimpia Bossi a declarat anterior presei că menghina a fost "aplicată pentru a evita blocajele continue ale telecabinei" și nu s-a luat în calcul dacă există vreun risc de rupere al cablului principal.
Editor : V.M.