Imagini din satelit cu podul Kerci arată că Ucraina n-ar mai avea de ce să-l atace. Rusia folosește alt traseu ca să transporte muniție

Data actualizării: Data publicării:
podul kerci
Moscova nu mai folosește podul Kerci, care leagă Rusia continentală de Crimeea, pentru a-și aproviziona trupele de pe front, și utilizează acum rute terestre, arată imagini din satelit. FOTO: Profimedia Images

Moscova nu mai folosește podul Kerci, care leagă Rusia continentală de Crimeea, pentru a-și aproviziona trupele de pe front, și utilizează acum rute terestre, arată imagini din satelit obținute de The Independent.

Măsura a fost luată cel mai probabil de teama atacurilor repetate ale Ucrainei asupra podului Kerci.

Analiza imaginilor din satelit arată că pe podul pe care Rusia l-a construit după anexarea Crimeei în 2014, aproape nu se mai circulă deloc. Așadar, ar putea să nu mai reprezinte o țintă militară pentru trupele ucrainene care duc lipsă de muniție, potrivit analiștilor de la Molfar, cea mai mare agenție privată de informații din Ucraina.

Imaginile realizate de specialiștii Maxar – care au fost analizate de Molfar și transmise The Independent – ​​arată că aproape niciun tren militar de marfă nu a trecut linia ferată a podului timp de peste trei luni.

În această perioadă, doar un singur tren de marfă rusesc cu aproximativ 55 de vagoane cu combustibil a fost văzut traversând podul pe 29 februarie.

Nu a existat nicio mișcare care să implice mijloace militare rusești pe pod în martie sau aprilie, potrivit Molfar. Agenția, cu sediul în Dnipro, a folosit o combinație între imagini Maxar, numărul vagoanelor identificarea încărcăturii.

Utilizarea podului de către Rusia a scăzut semnificativ de când Ucraina l-a atacat cu drone pe 17 iulie 2023 și a aruncat în aer o secțiune a drumului și a liniei ferate, se arată în analiza. După atacul în care un cuplu a murit, iar fiica lor a fost rănită, președintele ucrainean Volodimir Zelenski a numit Podul Kerci o „țintă militară legitimă”, și a susținut că, prin faptul că leagă Rusia de Crimeea, „aduce război, nu pace”, așa că trebuie să fie neutralizat. „Acesta este traseul folosit pentru a alimenta războiul cu muniție și acest lucru se face zilnic”, a spus el.  

Ucraina atacase podul, care se întinde pe 19 km, detonând un camion încărcat cu explozibil. În atacul din octombrie 2022 au murit patru persoane. În august anul trecut, Kievul a lansat trei rachete care să bombardeze podul, dar ele au fost  interceptate de Rusia.

Închiderea podului la începutul acestui an e o consecință a atacului de anul trecut. Astfel, imaginile din satelit arată că niciun tren nu a mai trecut pe el în perioada iulie-august. Înainte de atacul din 17 iulie, Rusia opera zilnic peste 40 de trenuri care transportau arme traversând podul, a transmis Vasyl Maliuk, șeful serviciului de securitate al Ucrainei. Traficul se reduce acum la doar patru trenuri de pasageri și un singur tren general de marfă pe zi, a spus Maliuk.

Decizia de a înceta utilizarea Podului Kerci pentru a realimenta forțele ruse a corespuns cu o creștere a traficului de marfă prin Taman în regiunea Rostov, a declarat directorul general al Molfar, Artem Starosiek, pentru The Independent.

Kievul ar trebui să-și concentreze acum atenția asupra Melitopol, Berdyansk și Mariupol, unde Rusia deschide noi linii feroviare pentru a conecta aceste regiuni ucrainene ocupate cu Crimeea și Rusia continentală, a spus dl Starosiek. Noua linie feroviară, care pornește de la Akimivka din orașul Melitopol și se extinde până la Berdyansk și Mariupol înainte de a ajunge la Rostov în Rusia, va fi probabil folosită de forțele ruse pentru o nouă ofensivă care se așteaptă să înceapă în această vară.

Linia, care include 63 km de cale ferată nouă și aproximativ 140 km de linie ferată reparată, a fost testată în martie, când acolo a trecut primul tren de marfă.  Este de așteptat ca linia să fie finalizată până la sfârșitul anului.

Artem Starosiek a sugerat că Ucraina ar avea mai mari beneficii dacă ar ținti acele rute terestre, decât să-și irosească resursele pe podul din Crimeea. „Aceste căi sunt în prezent o amenințare mai serioasă decât calea ferată nefuncțională a podului din Crimeea”, a spus el.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri