Echipajul avionulului prăbușit în Brazilia, ucigând 62 de persoane, a semnalat o problemă la sistemul de degivrare înainte de accident

Data publicării:
Avion ATR 72 prăbușit Brazilia
Din imagini se vede clar că avionul nu mai avea portanță și a căzut ca o ghiulea. Foto: Profimedia

Membrii echipajului avionului care s-a prăbuşit la 9 august în Brazilia, provocând moartea a 62 de persoane, au semnalat o problemă la sistemul de degivrare al aeronavei înainte de accident, potrivit unui raport preliminar de anchetă prezentat vineri, relatează Agerpres. 


Prăbuşirea avionului bimotor aparţinând producătorului franco-italian ATR a fost cea mai gravă catastrofă aeriană pe teritoriul brazilian din ultimii 17 ani.

Zborul, operat de compania braziliană Voepass, decolase de la Cascavel, în statul Parana din sud, cu destinaţia aeroportul internaţional Guarulhos din São Paulo.

Avionul s-a prăbuşit în Vinhedo, la aproximativ 80 km nord-vest de São Paulo, omorând cei patru membri ai echipajului şi 58 de pasageri aflaţi la bord. Avionul a pierdut 4 000 de metri altitudine într-un singur minut.

La aproape o lună de la accident, autorităţile braziliene au prezentat un raport preliminar de anchetă: conversaţiile înregistrate în cutiile negre arată că „membrii echipajului au raportat o problemă la sistemul de degivrare” al avionului.

Cu un minut înainte ca avionul să înceapă să piardă altitudine, înregistrarea l-a identificat pe copilot spunând că era „mult îngheţ”, a explicat Centrul brazilian pentru investigarea şi prevenirea accidentelor aeronautice (Cenipa).

Raportul notează, de asemenea, că zborul a avut loc „în condiţii severe de formare a îngheţului”.

Dar şeful Cenipa, Marcelo Moreno, a declarat într-o conferinţă de presă că nu a fost încă posibil să se confirme că accidentul s-a datorat unei probleme la sistemul de degivrare. „Este încă prea devreme pentru a determina linia de anchetă” privind cauzele accidentului, a spus el. Potrivit Cenipa, aeronava, care zbura din 2010, respecta toate standardele în vigoare şi avea autorizaţiile necesare.

Avioanele ATR sunt extreme de populare. Conform site-ului Tarom, compania operează două aparate ATR 72-500 (exact modelul prăbuțit în Brazilia) și alte patru ATR 72-600. Aparatele efectuează de cele mai multe ori zboruri interne.

Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri