Există două lucruri care mențin industria jucăriilor pe linia de plutire în acest moment: inflația și un grup de consumatori cunoscut sub numele de „kidults” - adulți care cumpără jucării pentru ei, nu pentru copii, relatează NBC News.
Acești oameni sunt responsabili pentru un sfert din vânzările anuale de jucării, în valoare de aproximativ 9 miliarde de dolari, și sunt cel mai mare motor de creștere pentru întreaga industrie, potrivit datelor de la NPD Group.
Această categorie, pe care NPD o definește drept cumpărători cu vârste de peste 12 ani, a contribuit în mod constant la creșterea industriei timp de ani întregi, dar cheltuielile lor au crescut în urma pandemiei de COVID-19.
În timp ce vânzările de jocuri de societate, puzzle-uri și seturi de joacă au crescut în timpul pandemiei, în primele nouă luni din 2022 s-a înregistrat o scădere cu 3% a volumului vânzărilor. Prețurile mai mari ale jucăriilor au contribuit la depășirea acestor pierderi, deoarece veniturile din vânzări pentru aceeași perioadă de timp au crescut cu 3%, a raportat NPD.
„Kidulții” (joc de cuvinte în engleză între copii și adulți), care tind să cheltuiască mai mult pe jucării, au o mare pasiune pentru benzi desenate, supereroi și obiecte de colecție care le amintesc de copilăria lor. Ei cumpără figurine, seturi Lego și păpuși care ar putea fi considerate „pentru copii”.
Cu toate acestea, în ultimii ani, producătorii de jucării au creat linii de produse doar pentru acești consumatori, realizând că există o cerere mare din partea acestei generații de adulți care încă își doresc să se distreze.
„Definiția maturității a evoluat, în mod clar”, a spus Jeremy Padawer, director de brand la compania de jucării Jazwares.
„Ceea ce însemna cândva să fii adult era să fii un membru foarte onest și serios al societății. Și a trebuit să demonstrăm asta intelectual, emoțional, în orice alt mod. Acum ne simțim mult mai liberi să ne exprimăm pasiunile, ca parte a maturității noastre”, a spus el.
Această tendință a început să crească în urmă cu aproximativ un deceniu, pe măsură ce filmele cu supereroi și cultura benzilor desenate s-au dezvoltat. A devenit mai importantă pentru companiile de jucării în ultimii cinci ani, a spus James Zahn, redactor-șef al „The Toy Book” și editor principal al „The Toy Insider”.
Producătorii de jucării precum Lego i-au ascultat pe acești consumatori și au creat linii, adesea legate de nostalgiile lor, doar pentru această categorie.
Companiile de jucării au început chiar să creeze propriul conținut de televiziune și filme, pentru a sprijini liniile de jucării. Mattel și-a lansat propria companie de film internă și urmează să lanseze „Barbie” în iulie 2023, iar Hasbro a cumpărat eOne și va lansa „Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves” în cinematografe în martie.
Aceste filme nu sunt concepute pentru copii, ci se adresează acestui grup mai în vârstă de consumatori.
Editor : M.B.