Cel mai lung tunel subacvatic din lume va fi construit în Europa - GALERIE FOTO

Data actualizării: Data publicării:
fehmaren01-1200px
Sursa foto: https://www.skyfish.com/p/femern

După 10 ani de planificare, lucrările la cel mai lung tunel subacvatic din lume au început. Situat la o adâncime de 40 de metri în Marea Baltică, tunelul Fehmarnbelt va face legătura între Danemarca și Germania.

Tunelul va avea peste 18 kilometri lungime și construirea lui va costa 7 miliarde de euro, informează CNN.

Spre comparație, Eurotunelul din Canalul Mânecii, care are 50 de kilometri lungime și a fost finalizat în 1993 a costat echivalentul a 12 miliarde de euro în banii de astăzi. Deși este mai lung decât Fehmarnbelt, Eurotunelul a fost realizat cu o mașină de forat, în timp ce noul tunelul va fi realizat din secțiuni prefabricate.

Tunelul Fehmarnbelt va înlocui ruta de feribot dintre Germania (Puttgarden) și Danemarca (Rødby), utilizată anual de milioane de oameni. Traversarea care durează acum 45 de minute va putea fi realizată în 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina.

Sursa foto: https://www.skyfish.com/p/femern
Sursa foto: https://www.skyfish.com/p/femern

Fehmarnbelt va fi și cel mai lung tunel din lume care oferă transport rutier și feroviar, urmând să conțină câte două benzi pe sens, plus o bandă de urgență, precum și o linie feroviară în fiecare direcție.

"Astăzi, dacă iei trenul între Copenhaga și Hamburg, deplasarea durează 4 ore și jumătate", a spus Jens Ole Kaslung, directorul tehnic al Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect. "Când tunelul va fi gata, vei putea face deplasarea în două ore și jumătate".

Pe lângă beneficiile aduse transportului de pasageri, tunelul Fehmarnbelt va avea un impact pozitiv și asupra economiei, pentru că reduce distanța dintre Suedia și Europa Centrală cu peste 160 de kilometri.

Fiecare secțiune prefabricată va avea 217 metri

Un nou port este în construcție în Rødbyhavn, pe insula daneză Lolland, iar în 2021 aici va fi construită o fabrică unde vor fi realizată cele 89 de secțiuni uriașe din beton care vor compune tunelul.

Fiecare secțiune va avea 217 metri lungime, 42 de metri lățime și 9 metri înălțime, cântărind 73.000 de tone. Secțiunile vor fi plasate pe fundul mării și manevrate cu ajutor barjelor și macaralelor. Cantitatea de oțel necesară va fi de 50 de ori mai mare decât cea folosită la turnul Eiffel din Paris.

Peste 2.500 de oameni vor lucra direct la construcția tunelului, iar producția secțiunilor de tunel urmează să înceapă până în 2023. Poziționarea acestor prefabricate va dura aproximativ trei ani.

Se estimează ca va fi nevoie de 8 ani și jumătate pentru a construi tunelul.

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...