Cel mai lung tunel subacvatic din lume va fi construit în Europa - GALERIE FOTO

Data actualizării: Data publicării:
fehmaren01-1200px
Sursa foto: https://www.skyfish.com/p/femern

După 10 ani de planificare, lucrările la cel mai lung tunel subacvatic din lume au început. Situat la o adâncime de 40 de metri în Marea Baltică, tunelul Fehmarnbelt va face legătura între Danemarca și Germania.

Tunelul va avea peste 18 kilometri lungime și construirea lui va costa 7 miliarde de euro, informează CNN.

Spre comparație, Eurotunelul din Canalul Mânecii, care are 50 de kilometri lungime și a fost finalizat în 1993 a costat echivalentul a 12 miliarde de euro în banii de astăzi. Deși este mai lung decât Fehmarnbelt, Eurotunelul a fost realizat cu o mașină de forat, în timp ce noul tunelul va fi realizat din secțiuni prefabricate.

Tunelul Fehmarnbelt va înlocui ruta de feribot dintre Germania (Puttgarden) și Danemarca (Rødby), utilizată anual de milioane de oameni. Traversarea care durează acum 45 de minute va putea fi realizată în 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina.

Sursa foto: https://www.skyfish.com/p/femern
Sursa foto: https://www.skyfish.com/p/femern

Fehmarnbelt va fi și cel mai lung tunel din lume care oferă transport rutier și feroviar, urmând să conțină câte două benzi pe sens, plus o bandă de urgență, precum și o linie feroviară în fiecare direcție.

"Astăzi, dacă iei trenul între Copenhaga și Hamburg, deplasarea durează 4 ore și jumătate", a spus Jens Ole Kaslung, directorul tehnic al Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect. "Când tunelul va fi gata, vei putea face deplasarea în două ore și jumătate".

Pe lângă beneficiile aduse transportului de pasageri, tunelul Fehmarnbelt va avea un impact pozitiv și asupra economiei, pentru că reduce distanța dintre Suedia și Europa Centrală cu peste 160 de kilometri.

Fiecare secțiune prefabricată va avea 217 metri

Un nou port este în construcție în Rødbyhavn, pe insula daneză Lolland, iar în 2021 aici va fi construită o fabrică unde vor fi realizată cele 89 de secțiuni uriașe din beton care vor compune tunelul.

Fiecare secțiune va avea 217 metri lungime, 42 de metri lățime și 9 metri înălțime, cântărind 73.000 de tone. Secțiunile vor fi plasate pe fundul mării și manevrate cu ajutor barjelor și macaralelor. Cantitatea de oțel necesară va fi de 50 de ori mai mare decât cea folosită la turnul Eiffel din Paris.

Peste 2.500 de oameni vor lucra direct la construcția tunelului, iar producția secțiunilor de tunel urmează să înceapă până în 2023. Poziționarea acestor prefabricate va dura aproximativ trei ani.

Se estimează ca va fi nevoie de 8 ani și jumătate pentru a construi tunelul.

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
Pensie cu 400 lei mai mare în aprilie. În ce zile se face viramentul banilor în contul pensionarilor
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...