O companie chineză urmează să realizeze cea mai mare investiție din istoria Ungariei, o fabrică de acumulatori în valoare de peste șapte miliarde de euro, a anunțat Levente Magyar, secretar de stat al Ministerului de Externe şi al Comerţului Exterior, responsabil pentru relaţia cu Parlamentul, potrivit Hirado.hu. China Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), cel mai mare producător de acumulatori din lume, va construi în Ungaria a doua sa fabrică din Europa, după cea din Germania.
Secretarul de stat a relatat că vineri s-a încheiat o serie de negocieri de peste doi ani, în urma cărora fabrica celor de la CATL va fi ridicată pe o suprafaţă de 221 de hectare, creându-se, astfel, aproximativ 9.000 de noi locuri de muncă în Ungaria. Potrivit acestuia, investiția se va ridica la aproximativ 3.000 de miliarde de forinți (peste 7 miliarde de euro), cea mai mare investiție realizată vreodată în Ungaria.
„Investiţia chineză este implementată în domeniul producţiei de autovehicule electrice. Acest lucru confirmă, încă o dată, că guvernul maghiar a luat decizia corectă atunci când a anunţat strategia sa de deschidere către China şi când a definit industria autovehiculelor electrice ca fiind unul dintre principalii piloni ai dezvoltării economice a Ungariei”, a subliniat secretarul de stat, citat de Hirado.
În comunicatul Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) se precizează că în construcţia fabricii de acumulatori de la Debrecen, cu o capacitate de 100 gigawaţi oră (GWh), va fi investită suma de 7,34 de miliarde de euro. Aceasta va fi a doua fabrică europeană de acumulatori a companiei, cealaltă fabrică aflându-se în Germania.
În funcţie de aprobarea acţionarilor companiei, construcţia primei unităţi de fabricaţie ar putea începe deja anul acesta. Proiectul, care va fi implementat în Parcul Industrial Sud de la Debrecen, va furniza celule şi module de acumulatori pentru producătorii europeni de automobile.
Întrucât fabrica din Ungaria este aproape de fabricile de automobile ale unora dintre clienţii săi – cum ar fi Mercedes-Benz, BMW, Stellantis şi Volkswagen – CATL va putea satisface mai bine cererea de acumulatori de pe piaţa europeană, mai precizează Hirado.
Editor : B.P.