Brexit a lăsat UK fără statutul de principală „poartă comercială” către Europa: „Prețurile s-au dublat și triplat. Este un coșmar”

Data actualizării: Data publicării:
Steaguri în miniatură ale UE și UK pe o plajă, ilustrând conceptul de Brexit
Ilustrație: Getty Images

Brexit a deterioriat statutul Marii Britanii de principal punct de trecere pentru produsele care intră în Europa și a accentuat birocrația de la graniță, fapt ce a micșorat din influența economică a Regatului asupra continentului, susțin companiile de transport britanice care se plâng de prețuri crescute pentru transporturile pe continent, conform Euronews.

Situația provocată de Brexit a fost agravată și de pandemia de Covid-19 - „A fost furtuna perfectă”, spune Robert Larkin, director la Med Freight Services, o astfel de companie cu sediul în apropierea Londrei.

Totul este întârziat din cauza pandemiei și Brexitului. Este un coșmar complet”, a adăugat el.

Citiți și: Mărturisirea unui votant Brexit: Credeți că aș fi votat să ieșim dacă știam că mă va costa 80.000 de lire pe an? Am fost mințiți

Compania sa, care se ocupă de transporturi aeriene, este una dintre zecile lovite de efectele nefaste ale ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană. Birocrația adițională adusă de controalele la graniță, numărul mare de „semnături, ștampile, permise și permisiuni”, toate încetinesc considerabil activitatea.

Problemele aduse de Brexit vin împreună și cu anxietățile produse de faptul că UK nu mai este legat de circuitul economic european:

„Ce sens mai are să mai aducem produsele aici? Mai bine le aducem în Paris sau oriunde e mai ușor. Înainte, așa cum spunea Thatcher (n. red. - fostă prim-ministră a Regatului Unit), noi am fost «poarta Europei». Firme precum Honda sau Nissan veneau să investească pentru a aduce produse în Europa prin UK”, spune și Jeffrey Ingarfield, director la Glenn Freight Services.

Pentru transporturile pe cale aeriană, prețurile s-au dublat sau triplat doar pentru a scoate bunuri din țară. În ce privește transportul maritim, avem un container care vine din China – costă de cinci ori mai mult decât anul trecut, de la 3.000 de dolari, la 15.000. Aceste creșteri de tarife vor lovi la un moment dat consumatorul”, a mai adăugat Larkin.

Departamentul pentru transporturi din cadrul guvernului britanic susține că se află „în tratative” cu statele membre ale UE „pentru a asigura capacitatea companiilor UK de a efectua transporturi cu cerințe administrative minime”.

Partenerii noștri
Playtech
De ce nu s-au mai întors oamenii azi pe Lună, deși acum peste 50 de ani s-a putut: adevărul din spatele...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, reacție după ce Silviu Prigoană a fost înmormântat în secret: „Sunt în stare de șoc!”
Pro FM
Iubita lui Julio Iglesias Jr., trup de zeiță într-o rochie scurtă, cu un decolteu imposibil de ignorat. Fanii...
Film Now
Ellen Pompeo, pe străzile din LA, într-o zi obișnuită, când nu îmbracă uniforma medicală în serialul „Grey's...
Adevarul
Ce trebuie să știm despre pornirea motorului în sezonul rece. Sfaturi esențiale pentru șoferi de la Titi Aur
Newsweek
400.000 pensionari iau 1.800 lei în plus la PENSIE în decembrie. Ministrul muncii zice cine ia banii
Digi FM
Ce face acum Adrian Țuțu, primul câștigător "Românii au talent", la 13 ani de când lua premiul de 120.000 de...
srgtrhsrgyhr
Ce face România dacă Ucraina își construiește armă nucleară. Cum răspund candidații Ana Birchall, Sebastian...
Digi Animal World
Ce fel de stăpân de câine ești? Oameni de știință au descoperit trei categorii de proprietari
Film Now
Cum a reacționat Dwayne „The Rock” Johnson când o femeie i-a spus că are cancer în stadiu terminal. Imaginile...
UTV
Celine Dion si Jennifer Lopez au stralucit pe scena show-ului aniversar Elie Saab in Arabia Saudita – 45 de...