Boeing are din nou probleme după ce un angajat a raportat pericole de siguranță după construirea unor avioane după reglementările SUA, informează BBC. Sam Salehpour, inginer la Boeing, a acuzat că Boeing a folosit metode inadecvate în construirea avionelor de tip 787 și 777.
Acesta a fost amenințat că va fi concediat după ce a adus în discuție aceste probleme de construcție către superiorii săi. Boeing a spus că aceste probleme nu sunt corecte, adăugând că avionele sunt sigure: „Problemele semnalate au fost verificate printr-o examinare riguroasă la nivelul ingineriei sub conducerea Administrației Federale a Aviației”. În plus, Boeing a mai declarat: „Această analiză a validat faptul că problemele semnalate nu prezintă preocupări de siguranță și avioanele vor putea servi pentru câteva decenii”.
Acțiunile din construcția avioanelor au scăzut cu apropae 2% marți, după ce Administrația Federală a Aviației a spus că investighează acuzațiile, iar compania a raportat că a trimis doar un număr de 83 de avioane către clienții săi în primele trei luni ale anului, fiind cel mai mic număr din 2021 până acum. David Calhoun , directorul companiei, a anunțat că își va da demisia la sfârșitul anului.
Plângerea angajatului Boeing care a dezvăluit problemele a fost publicată de The New York Times și este cea mai recentă acuzație în ceea ce privește siguranța avioanelor făcute de Boeing în SUA. Această firmă este una dintre cele mai mari producătoare de avioane comerciale din lume.
Boeing, din ce în ce mai multe probleme
Boeing avea deja probleme, aflându-se sub cercetare penală și confruntându-se cu alte chestiuni legale, după ce o usă s-a desprins în zbor la unul dintre avioanele lor cu dimensiuni mici, un 737 Max 9, la scurt timp după decolare. În cadrul acestui accident, pasagerii nu s-au ales cu răni serioase, însă Boeing a ajuns în criză, aceasta fiind forțată să blocheze la sol zeci de avioane de tipul celui care a avut probleme, firma scăzând dramatic numărul avioanelor pentru producție.
Marți, 9 aprilie, avocații lui Sam Salehpour au spus că Boeing a luat decizii pentru asamblarea avionului de tip 737 care aveau în vedere presiunea pusă pe nodurile avionului direct legate de corpul acestuia, problemă care a afectat mai mult de 1000 de avioane. Într-o plângere a unui angajat depusă la Administrația Federală a Aviației în ianuarie, acesta a pretins că metoda folosită de Boeing reduce rezistența în timp a avioanelor. Mai mult, avocații lui Sam, Debra Katz și Lisa Banks au spus că „Aceste probleme sunt rezultatul direct al deciziei Boeing din ultimii ani de a prioritiza profitul mai presus de siguranță”.
Salehpour a fost transferat să lucreze la avioanele tip 777, după ce a ridicat problemele către superiori, acesta observând și alte chestiuni în asamblarea avioanelor. Avocații lui au spus și că „A fost amenințat că va fi concediat, exlus din ședințe importante, proiecte, comunicare, i se vor refuza cererile pentru concediu medical, i s-a dat de lucru în zona care nu se află în expertiza lui și va fi declarat „persona non grata” către colegii lui.
Modelul Boeing 787 este un avion mai mare decât 737, folosit de obicei în zboruri internaționale. Încă din 2011 când a început să fie operat în zboruri a fost ținta unor plângeri asupra calității. Producția a fost redusă și nu au mai efectuat livrări pentru doi ani, în 2022 Administrația Federală a Aviației permițând firmei să revină la efectuarea livrărilor.
Administrația Federală a Aviației a crescut atenția asupra Boeing de la incidentul din ianuarie și a declarat că incidentul a încurajat industria aviatică să distribuie informații, agenția analizând toate rapoartele.
Editor : C.S.