Un pilot aflat în timpul liber a încercat să oprească, în timpul zborului, motoarele unui avion de tip Embraer 175 aparţinând companiei Alaska Airlines. Echipajul a reușit să-l imobilizeze pe atacator, iar acesta a fost arestat de poliție și inculpat pentru 83 de capete de acuzare de tentativă de omor. Autoritățile au făcut publice discuțiile dintre piloți și turnul de control.
- Horizon 2059, când puteți, să-mi spuneți nivelul de alertă.
- OK, în acest moment vă pot da o atenționare. L-am scos din cockpit pe tipul care a încercat să oprească motoarele. Nu pare să mai provoace probleme în spate. Cred că riscul a scăzut. Altfel, da, vrem forțe de ordine cum aterizăm.
- Horizon 2059, am înțeles. Puteți contacta Turnul Portland.
- Horizon 2059, care e nivelul de amenințare?
- Amenințarea e acum în spatele avionului, așa că am coborât pe scara de periculozitate. Vom vorbi cu însoțitorii de zbor să verificăm că totul e în ordine, dar se pare că s-a calmat imediat după ce a luat-o puțin razna. L-am pus în spate.
- Horizon 2059, am înțeles. Ca să putem întocmi raportul, care a fost cel mai înalt nivel de pericol pe care l-ați întâmpinat?
- A crescut până la 4 (pe o scară de la 1 la 4 - n.r.), dar a fost scos din cockpit.
- Îl avem pe atacator, e în cătușe pe scaunul din spate, pentru când vor sosi forțele de ordine. Momentan e calm.
Bărbatul, Joseph David Emerson, este tot un pilot al companiei. El călătorea ca pasager deoarece se întorcea dintr-o altă cursă aeriană.
Pilotul a fost arestat și inculpat pentru 83 de capete de acuzare, în special tentativă de omor.
Cazul aduce aminte de tragedia Germanwings din 2015, când un pilot german a prăbușit intenționat un avion în Alpii francezi, ucigând 150 de oameni. El a reușit să blocheze ușa carlingei după ce comandatul aeronavei ieșise pentru câteva minute din cockpit și a intrat cu aeronava în picaj.
După acea tragedie, multe companii aeriene, în special din Europa, au introdus reguli care să împiedice ca un pilot să rămână singur în cabină. În cazul în care unul trebuia să iasă, era chemat un însoțitor de zbor.
La doar 2 ani după eveniment, însă, autoritatea europeană de siguranță aviatică a eliminat această recomandare, iar majoritatea companiilor au renunțat la regulă.
Editor : M.B.