Currywurst este un renumit preparat gastronomic din Germania, inclusiv la cantina celei mai mari uzine a grupului auto Volkswagen, însă acest produs va dispărea în curând din meniul cantinei de la Wolfsburg pe măsură ce constructorul german va face tranziţia spre o dietă fără carne pentru angajaţii săi, informează DPA.
Currywurst este o specialitate gastronomică berlineză - cârnat feliat acoperit cu pudră de curry şi ketchup - care are şi o zi naţională ce îi este dedicată. Dintre cele 1.500 de varietăţi de cârnaţi din Germania, currywurst este dintre cele mai deosebite, fiind servit adeseori pe o farfurie din carton alături de chipsuri.
Pe lângă automobile, Volkswagen produce şi currywurst. În 2017, Volkswagen a produs 6,7 milioane de cârnaţi currywurst, 40% fiind consumaţi doar la fabricile germane Volkswagen, mai mult decât automobilele vândute la nivel global în acel an de constructorul german.
Potrivit unui document intern citat de DPA, peste câteva săptămâni, atunci când angajaţii de la uzina de la Wolfsburg vor reveni din vacanţa de vară, vor constata că toate felurile servite la cantină vor fi fără carne. Cu toate acestea, peştele va continua să fie servit din când în când, scrie Agerpres.
Mulţi angajaţi şi-au exprimat preferinţa pentru alternative vegetariene şi vegane, susţine documentul intern, adăugând că o reducere a consumului de carne ajută de asemenea la protejarea mediului înconjurător.
"Vremea când bucătăria vegetariană era tratată la fel ca bucătăria soacrei a apus în sfârşit", a declarat un purtător de cuvânt de la Federaţia hotelurilor şi restaurantelor din Germania (Dehoga).
Un meniu fără carne a fost deja introdus cu succes la birourile Volkswagen din oraşul Hanovra.
Însă carnivorii de la Volkswagen nu trebuie să dispere. Currywurst vor fi în continuare disponibili la vânzătorii ambulanţi de peste drum de uzina de la Wolfsburg, la fel ca şi în aproape toată Germania.
Editor : V.M.