Veste bună pentru România? Strategiile Adidas în lupta împotriva concurenței

Data publicării:
ADIDAS3

Germanii de la Adidas se inspiră din reţeta de afaceri a spaniolilor de la Zara ca să se poată bate cu suedezii de la H&M, dar şi cu marele rival american Nike. Zara şi celelalte companii ale grupului Inditex au ajuns pe primul loc în comerţul de haine livrând foarte repede hainele din fabrică în magazin. Cei de la H&M au făcut la fel şi, pe lângă hainele normale, au extins acest model de distribuţie şi la echipamentele sportive. Suedezii au început astfel să atace cota de piaţă a celor de la Adidas, care acum vor să îşi reducă dependenţa de fabricile ieftine din Asia.

Adidas plănuieşte să crească producţia de haine şi încălţări în Europa pentru a răspunde mai repede noilor tendinţe, la fel ca H&M şi Zara. De exemplu, în această primăvară sunt la modă imprimeurile florale.

Deşi producţia în Asia a hainelor şi a adidaşilor este mai ieftină, doar livrarea lor durează câteva săptămâni, timp în care producătorii de echipamente sportive care au fabrici mai apropiate deja vând articole în trend.

Ca să aducă noile haine şi încălţări mai repede în magazine, Adidas va produce mai mult în Europa. Însă vrea să folosească roboţi dezvoltaţi chiar în centrul de cercetare a companiei. Producţia lor va fi una destul de scumpă, dar, odată activaţi, costul cu operarea lor va fi mai mic decât folosirea personalului uman european, care cere salarii mai mari decât angajaţii din Asia.

Adidas deja testează un robot capabil să producă încălţări sport, pe care le poate personaliza. Compania vrea să le ofere clienţilor posibilitatea de a-şi decora după bunul plac adidaşii cu diverse litere, cifre sau simboluri.

Pe piaţa americană, producţia cu ajutorul roboţilor nu va fi de ajuns. Adidas are nevoie de o strategie agresivă de marketing pentru a ataca supremaţia celor de Nike. În Statele Unite Nike este o marcă mult mai populară în rândul tinerilor, ceea ce este o problemă destul de mare pentru Adidas.

Germanii încearcă să îşi regândească expunerea pe sporturile de succes din Statele Unite. De curând Adidas a anunţat că nu le va mai furniza tricouri echipelor de baschet din NBA, dar în acelaşi timp a semnat un contract important de coalaborare cu echipele sportive ale Universităţii din Miami, tocmai pentru a se apropia de tinerii americani care i-ar putea deveni clienţi.

Citiți și: 

Rețeta prin care Zara câștigă războiul cu rivalii

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri