Traseul autostrăzii porneşte din strada Petricani, traversează Valea Saulei şi ajunge la calea ferată spre Constanţa, de unde intră în judeţul Ilfov. Mai departe, drumul trece prin Ploieşti şi, prin Valea Prahovei, ajunge la Braşov.
Până acum s-au făcut lucrări pe segmentul de drum spre Ploieşti, dar şase kilometri şi jumătate au rămas restanţi. Este vorba despre o porţiune a tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei, care ar trebui să fie construit de italieni de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi.
Numai că lucrările pe acest mic segment de drum nu vor fi gata nici anul acesta, pentru că firma constructoare cere în instanţă de la Compania de Autostrăzi plăţi suplimentare de 90 de milioane de euro. Chiar dacă, practic, este vorba despre o rămăşită de drum, cei 6,5 kilometri se dovedesc a fi extrem de costisitori.
Din calculele Gândul, care iau în considerare şi banii deja plătiţi, datoriile restante şi alocările pentru anul acesta, segmentul de drum costă 211 milioane de euro, adică 32 de milioane de euro pe kilometri. Este un cost chiar mai ridicat decât cel de la Autostrada Bechtel, unde un kilometru a costat statul român 25 de milioane de euro.