Potrivit unui anunţ de achiziţie postat în 8 octombrie pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), pentru amenajarea standului României la Târgul de Turism EIBTM de la Barcelona – Spania, din perioada 19-21 noiembrie 2013, valoarea estimată este de 69.190 euro fără TVA.
Potrivit anunţului, Târgul de Turism de la Barcelona este „unul dintre primele ca importanţă din Europa şi se adresează strict profesioniștilor din industria de turism, nefiind accesibil publicului larg și reuneşte expozanţi din peste 80 țări”.
(Corespondenţă din Spania: Biroul de turism din Madrid se promovează cu materiale învechite)
Standul, cu suprafaţa de 81 de metri va fi împărțit în zona destinată desk-urilor expozanților, zona deschisă pentru degustări de produse tradiționale românești, zona principală de discuții și întâlniri, zona de depozitare și echipamente tehnice.
Potrivit unui alt anunţ de achiziţie, pentru amenajarea standului România la Târgul de Turism Touristik & Caravaning Leipzig, Germania, în perioada 20-24.11.2013, valoarea estimată este de 19.560 de euro, fără TVA.
O valoare mult mai mică este estimată pentru participarea ANT şi amenajarea standului României la Târgul de Turism „Tour & Travel Warsaw” ce va avea loc la Varşovia, Polonia, în perioada 28 – 30.11. 2013: 13.970 euro fără TVA.
În ultimii doi ani, Autoritatea Naţională de Turism a cheltuit peste 500 de mii de euro pentru a promova imaginea turistică a României în timpul raliului de la Sibiu.
La Raliul Sibiului din iulie, premierul Victor Ponta a fost copilotul lui Titi Aur. Cei doi nu au intrat în competiţie, dar au deschis simbolic toate probele cu o maşină vopsită în culorile drapelului naţional.
(Declaraţiile făcute de Dan Matei Agathon)
Dan Matei Agathon, fost ministru al Turismului, a subliniat la Digi24 importanţa prompvării online şi a menţionat că sumele alocate sunt apropiate de cele clasice. „e exagerată promovarea pe un raliu, indiferent că se desfăşoară în zona Sibiului”, a adăugat Agathon.
Şefii din turism îşi apără, însă, investiţia. Evenimentul a atras peste 40.000 de spectatori, spun aceştia. Câţi dintre ei au venit special pentru raliu şi au cheltuit bani în hotelurile şi pensiunile sibiene, nu ştie însă nimeni.
Fostul ministru al turismului Elena Udrea a criticat dur, în urmă cu o lună, modul în care s-a prezentat România la Târgul Internațional de Turism de la Paris.
"Mai mare ruşinea. De la o ţară care câştiga trei "Mere de Aur" (Oscarurile turismului) şi primea premii la Târgul de Turism de la Berlin în mandatul meu de ministru, am ajuns să ne facem acum de râs în toată lumea”, spunea ea.
Între timp, turismul local rămane dependent de bugetele tot mai sărace ale românilor.
Puţin peste un milion de turişti străini au ajuns pe plaiurile mioritice în primele 8 luni, mai puţini decât au avut bulgarii în cele trei luni de vară. Şi după ce că sunt puţini, cei care ne trec pragul nici nu petrec prea mult timp la noi. Stau, în medie, doar două zile. Potenţialul este însă uriaş. Studiile arată că România ar putea atrage 35 de milioane de turişti pe an.