Contractul pentru finalizarea tronsonului de autostradă a fost preluat de compania Astaldi. Muncitorii firmei italiene nu se vor apuca imediat de muncă pentru că urmează două săptămâni în care desemnarea constructorului poate fi contestată. Compania va evalua stadiul autostrăzii la momentul preluării acesteia şi abia atunci constructorii vor relua lucrările.
Pe tronsonul de autostradă Pecica - Nădlac, lucrările sunt finalizate în proporție de 27%. Lucrarea a fost abandonată după ce statul a costatat că patronul firmei Romstrade, Nelu Iordache, a făcut prin intermediul societăţii achiziţii personale.
La lotul doi, care are 16 kilometri, lucrările sunt gata în proporție de 80%, dar momentan sunt sistate, pentru că firma de construcție Alpine Bau a cerut intrarea în insolvență. Atunci, statul a organizat o nouă licitaţie. Astaldi, noul constructor desemnat de stat să continue lucrările pe primii 22 de kilometri din autostrada Nădlac - Arad, este acelaşi care s-a ocupat şi de lucrările la drumul de mare viteză dintre Timişoara şi Arad.