Marile companii aeriene resimt tot mai puternic presiunea low-costurilor, iar acum bătălia se dă pentru cel mai profitabil segment, cel al zborurile transatlantice. Tot mai multe companii low-cost îşi întind aripile deasupra Atlanticului, iar în această vară şi-au mărit capacitatea pe aceste linii cu aproape 70%. Astfel, companiile de tradiţie se văd nevoite să coboare preţurile sau chiar să lanseze propriile linii low-cost. Se anunţă o vară fierbinte pe rutele aeriene, iar din această luptă ar putea avea de câştigat pasagerii, care vor avea acces la bilete mai accesibile.
Zborurile intercontinentale sunt cele mai profitabile pentru companiile aeriene, iar în prezent sunt dominate de operatorii de linie. Însă low-costul a găsit soluţii pentru a pătrunde şi pe această piaţă şi a ajuns la o cotă de 5%, potrivit Reuters.
Iar secretul dezvoltării este volumul. Trebuie să crească numărul de pasageri pentru a reduce costurile de transport şi prin urmare preţul biletelor. Din nordul Europei deja se poate zbura peste Atlantic la preţuri ofertă chiar şi de sub 70 dolari.
Operatorii de linie nu mai vor însă să mai fie surprinşi aşa cum s-a întâmplat pe zborurile scurte şi medii.
Există şi o contraofensivă a marilor operatori, care au fost nevoiţi să-şi regândească strategia pentru zborurile transcontinentale. Lufthansa, a lansat zboruri peste ocean ale diviziei sale low-cost, Eurowings.
De asemenea, în această cursă a intrat şi compania mamă a operatorilor British Airways, care a lansat propria companie low-cost cu zboruri lungi. Având în vedere distanţa mai scurtă, dar şi marile concentrări urbane, majoritatea zborurilor low-cost spre America decolează de pe coasta de vest a Europei, din noduri aeriene, precum Barcelona.
British Airways îşi va majora numărul de locuri de la clasa economic de pe avioanele sale de mare capacitate, precum Boeing 777.
În aceste condiţii, specialiştii spun că operatorii low-cost vor ajunge în situaţia în care nu vor mai avea de unde să coboare preţurile, motiv pentru care Ryanair încă nu a intrat în această cursă. Astfel, ar putea urma o perioadă în care aceşti operatori vor trebuie să-şi ajusteze serviciile pentru a rămâne profitabili şi în acelaşi timp să se extindă.
Rămâne însă mult entuziasm pe acest segment, iar companii precum Norwegian Air, au lansat o expansiune agresivă, ceea ce a făcut ca, anul acesta, preţul pentru zbor dus-întors, peste ocean să ajungă şi la 300 de dolari. Anul trecut, 31 de milioane de pasageri au decolat din Europa către SUA.
FOTO: Getty Images