Viorel Ștefan: Trei autostrăzi vor fi făcute în PPP

Data publicării:
taxa autostrada

În timp ce Ministerul Transporturilor susține că trei proiecte de autostrrăzi din România vor fi făcute din Fondutri de Coeziune sau de Dezvoltare Regională, șefii Guvernului informează că acestea vor fi demarate prin Parteneriate Public Privat (PPP), adică prin concesiune. Care sunt aceste proiecte?

Vicepremierul Viorel Ştefan a prezentat marţi proiectele strategice care vor fi demarate în scurt timp pe noua legislaţie a parteneriatului public-privat, respectiv trei autostrăzi, reţeaua de spitale CFR şi complexul medical "Carol Davila", care include Spitalul Republican, potrivit Agerpres.ro.

"În pofida scandalurilor politice, pe care le vedem în fiecare zi la televizor, (...) Guvernul îşi vede de treabă (...) În acest an, accentul major al guvernării va fi pe domeniul investiţiilor. Venim cu un model nou de dezvoltare economică, adaptat contextului economic. Ne propunem să susţinem investiţiile prin angrenarea de resurse şi stimularea mediului de afaceri fără a pune presiune asupra bugetului de stat. De aceea am adoptat recent Ordonanţa de urgenţă a guvernului care modifică legea parteneriatului public-privat şi iată că astăzi suntem în măsură să anunţăm prima listă cu proiectele strategice care vor fi demarate în scurt timp pe noua legislaţie a parteneriatului public-privat", a declarat marți Viorel Ştefan, la Palatul Victoria.

El a precizat că unul dintre proiecte este autostrada Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni, în lungime de 100 de km şi care va include un pod peste Prut. În opinia vicepremierului autostrada aceasta va lega regiunea Moldovei de Europa. "Acest proiect va lega Moldova la reţeaua de transport a Europei", a spus Viorel Ştefan.

Un alt proiect este autostrada Ploieşti-Râşnov. "Nu avem nicio îndoială că potenţialii parteneri privaţi vor fi foarte interesaţi să investească alături de stat în această autostradă, care va fi probabil una dintre cele mai circulate din România", a precizat Viorel Ştefan.

Cel de-al treilea proiect este Autostrada Sudului, în lungime de 550 de km. "Este un proiect important pentru foarte mulţi investitori care deja au investiţii mari în zonă şi mă refer în primul rând la Craiova, dar şi celelalte zone limitrofe", a spus Viorel Ştefan.

Informațiile prezentate diferă însă total de cele din Master-Planul Transporturi, document cheie ale dezvoltării infrastructurii de transport. În acesta autostrada sudului apare ca drum expres (DX2 Danubius Expres) și trebuie făcută din Fonduri de Coeziune până în 2031. Ploiești -Comarnic trebuie definitivată până în 2023 din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) iar Tg. Neamț - Iași – Ungheni, până în 2020, din Fonduri de Coeziune. Surse apropiate situației susțin că s-a ajuns la soluția PPP deoarece proiectele ar necesita o finanțare care depășește disponibilul. Situația este cauzată de faptul că proiecte care trebuiau finanțate și derulate în exercițiul anterior al UE (2007-2013) au fost fazate și trebuie încheiate acum. Astfel se pune presiune pe resursele financiare prevăzute pentru 2014-2020. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri