Video Tunelul de la Bata începe să prindă contur. Este considerat cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României

Data actualizării: Data publicării:
santierul tunelului de la bata vazut de la o intrare
Tunelul feroviar de la Bata, județul Arad, este considerat unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din ultimele decenii în România Foto: captură video

Cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României prinde contur în vestul țării. Săpat în stâncă, tunelul din localitatea Bata, județul Arad, va scurta legătura între Bârzava și Săvârșin pe un traseu de 600 de metri. E o misiune complicată, recunosc constructorii, care lucrează 6 zile din 7 pentru ca pe-acolo, peste mai puțin de 2 ani, să se poată călători cu trenul. 

Tunelul de la Bata, județul Arad, este primul tunel feroviar din regiune și face parte din traseul CFR Curtici - Constanța. Este un proiect pe care l-au promis toate guvernările ultimilor ani.

Tunelul de 603 metri este finalizat în proporție de 60%.

„Ca medie, (se lucrează) un metru pe zi. Dacă e terenul mai bun, te poți duce la 2, 3, 4 sau chiar 6 metri pe zi. Deci aici, doar galeria, dacă ar fi să socotim așa, sunt vreo 2 ani calendaristici” - a constatat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, când a fost în vizită la fața locului.

Tunel săpat după o tehnică austriacă folosită în premieră în România

„Am început mai târziu, dar recuperăm în forță. PNRR este în mare parte dedicat căii ferate. Pe acest șantier, problemele birocratice au fost rezolvate. Am discutat cu constructorul, așteptăm o mobilizare corespunzătoare din partea lor”, a spus ministrul Cătălin Drulă.

Tunelul este săpat după o tehnică austriacă, folosită în premieră în România.  

Infrastructura se va afla la 27 de metri adâncime sub munte, iar data preconizată pentru ca tunelul să fie dat în folosință este sfârșitul anului 2022. Trenurile vor putea circula prin el cu peste 150 de kilometri pe oră.

Tunelul feroviar de la Bata este primul care se construiește în ultimii 30 de ani în vestul țării. Valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ultimele cuvinte ale pilotului avionului din Washington, câteva secunde înainte de coliziunea cu elicopterul...
Digi FM
Florin Piersic, la 89 de ani, cu soția de mână, sprijinit în baston. S-a bucurat când i s-au făcut urări...
Pro FM
Reacția Ancăi Țurcașiu când a fost acuzată că și-a ascuns operațiile estetice: „Fiecare e liber să facă ce...
Film Now
Fosta soție a lui Kevin Costner s-a logodit cu Josh Connor la aproape doi ani de la divorț: „Sunt foarte...
Adevarul
Cum își bate joc statul român de comorile sale arheologice. Cetăți getice, morminte vechi și așezări lăsate...
Newsweek
Ajutor la pensie! Pensionarii primesc 10.000€ GRATIS, să își pună panouri fotovoltaice. Condițiile
Digi FM
Unde ar putea ajunge averea lui Silviu Prigoană. Adriana Bahmuțeanu, noi declarații: „Aici e miza, nu e o...
Digi World
Un medic oftalmolog ajută oamenii să-și schimbe permanent culoarea ochilor: „Este mai înfricoșător decât un...
Digi Animal World
Momentul când o vulpe este salvată de pompierii din Hunedoara. Animalul a rămas blocat într-o groapă, după...
Film Now
Cine e femeia cu care George Clooney s-a iubit înainte de a se însura. E mai tânără cu 18 ani, fostă vedetă...
UTV
Legătura neașteptată dintre David Popovici și Alex Velea. S-au cunoscut pe platoul de filmare al clipului...