Trenul marfar care a deraiat, luni, în apropiere de Caracal, ar fi fost supraîncărcat. Anchetatorii iau în calcul această ipoteză după ce au măsurat încărcătura din trei vagoane.
Potrivit președintelui Uniunii Teritoriale a Sindicatului Mișcare Comercial, Regionala CFR Craiova, Cristi Cațilă, anchetatorii au descoperit că garnitura a sărit de pe șine pentru că ar fi avut o încărcătură prea mare.
15 vagoane din partea din spate a trenului au deraiat, iar cinci s-au răsturnat.
„Prima ipoteză luată în calcul este supratonajul. A fost măsurată încărcătura din trei vagoane și asta s-a stabilit, dar se va face o expertiză. Acolo restricția era de 70 km/h”, a declarat pentru Mediafax Cristi Cațilă.
Traficul pe magistrala 900, între Caracal și Drăgănești-Olt este blocat total. Marți dimineața, potrivit autorităților din Olt, reprezentanții CFR au început să ridice vagoanele căzute pe șine.
„Au ajuns macaralele de mare tonaj, iar până la această oră am primit informații că două dintre cele cinci vagoane căzute au fost ridicate. Se lucrează pentru ca măcar un fir să fie eliberat cât mai repede și să fie refăcută infrastructura distrusă”, a declarat, pentru Mediafax, Forin Homorean, prefect de Olt.
Garnitura era formată din 37 de vagoane încărcate cu grâu și aparținea unei firme private. 15 vagoane au căzut de pe șine, iar cinci s-au răsturnat și au blocat și al doilea fir al căii ferate.
Redactare G.M.