Trenul IRN 472 Bucureşti Nord - Curtici a fost oprit, miercuri seară, în apropiere de Periş, după ce locomotiva s-a defectat. În tren se află circa 300 de persoane, iar din cauza căldurii acolo au fost trimise ambulanţe din Bucureşti şi Dâmboviţa. Două persoane au fost asistate medical, fără a avea nevoie de transport la spital. Trenul a repornit după ce a ajuns o altă locomotivă şi va ajunge la destinaţie cu două ore şi jumătate întârziere, potrivit News.ro.
„În jurul orei 19:30 am fost solicitaţi în localitatea Darza unde un tren de pasageri a rămas blocat în urma unei defecţiuni apărute la locomotivă, având la bord aproximativ 300 de călători. La faţa locului sunt prezente 4 ambulanţe SAJ DB şi 2 ambulanţe SAJ Bucureşti, iar de la Garda de Intervenţie Corneşti o autospecială de stingere cu apă şi spumă şi o ambulanţă SMURD. Până în prezent au fost asistate medical 2 persoane la faţa locului, fără transport la spital”, a transmis ISU Dâmboviţa.
Potrivit purtătorului de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, mecanicul trenului IRN 472, care circulă în relaţia Bucureşti Nord-Curtici, a declarat locomotiva defectă în jurul orei 19.35, în apropiere de Periş, iar pentru reînscrierea în circulaţie, operatorul naţional a trimis locomotivă de ajutor din Ploieşti Sud.
Trenul IRN 472 a fost reînscris în circulaţie, acesta urmând să ajungă în staţia de frontieră cu 149 de minute întârziere.
Circulația trenurilor, afectată de caniculă
Circulaţia trenurilor se va desfăşura în condiţii speciale, cu reducerea vitezei, în anumite intervale orare, pentru un trafic feroviar în condiţii de siguranţă, temperaturile de la nivelul şinelor depăşind 50 de grade Celsius, a transmis, miercuri, într-un comunicat de presă, Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" S.A.
„În perioada 19 - 21 iunie a.c., din cauza temperaturilor ridicate anunţate pe raza judeţelor aflate sub incidenţa celor două avertizări de temperaturi caniculare - Cod Galben şi Cod Portocaliu -, traficul feroviar pe segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul şinei ajunge şi chiar depăşeşte 50 de grade Celsius se va desfăşura în conditii speciale, cu reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor, în anumite intervale orare, acestă măsură fiind prevăzută de instrucţiile feroviare şi are drept scop desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă. Reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, în zonele aflate sub incidenţa avertizărilor meteo de temperaturi foarte ridicate pentru această perioadă, reprezintă una dintre principalele măsuri aplicate de orice sistem feroviar, în vederea derulării traficului în condiţii de siguranţă”, precizează administratorul infrastructurii feroviare publice.
Potrivit sursei citate, în intervalele orare în care temperatura în aer depăşeşte deja 37 de grade, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei.
Zonele aflate sub avertizare de temperaturi extreme, pentru următoarele trei zile, sunt: nordul Crişanei, Maramureş, cea mai mare parte a Transilvaniei, Moldova, jumătatea estică a Munteniei şi Dobrogea, aflate sub incidenţa Codului Galben, respectiv Banat, Oltenia, jumătatea de vest a Munteniei, precum şi în sudul Crişanei şi sud-vestul Transilvaniei, aflate sub incidenţa Codului Portocaliu.
CFR S.A. recomandă publicului călător ca, în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire şi de plecare a trenurilor în staţiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziţionat sau doreşte să achiziţioneze bilet şi să consulte periodic inclusiv site-urile operatorilor de transport feroviar, pentru informaţii actualizate despre condiţiile şi măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulaţie.
Editor : A.C.