Taxele pentru podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii - Giurgeni ar putea fi eliminate, dacă un proiect de lege aprobat de Comisia de Transporturi a Camera Deputaților trece de votul plenului, care este decizional. Proiectul este inițiat de deputatul PNL Bogdan Huțucă. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că nu susține eliminarea taxei pentru pod, deoarece veniturile obținute sunt folosite pentru întreținerea autostrăzii.
Comisia pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților a aprobat un proiect de lege care prevede anularea taxei pentru podurile dunărene, Cernavodă – Fetești și Vadu Oii – Giurgeni. Proiectul este inițiat de deputatul PNL Bogdan Huțucă, în urmă cu aproape 3 ani.
Deputatul PNL Marian Crușoveanu susține că această taxă este “discriminatorie față de conducătorii auto și mai ales față de agenții economici /transportatori”.
“Alături de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavodă - Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Această suprataxare nu reprezintă altceva decât o dublă taxare a celor care plătesc deja rovinieta.
Este de menționat faptul că, pentru a nu afecta bugetul de investiții și reparații, instituit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am susținut, în cadrul comisiei, ca anularea taxei să fie aplicată, începând cu anul viitor”, a scris, pe Facebook, Marian Crușoveanu.
În schimb, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, din partea USR-PLUS nu susține eliminarea taxării.
“Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene, s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare, același principiu se aplică în multe țări europene. De exemplu, în Austria se numește vinietă, îi spunem rovinietă în România, și la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plătește încă o taxă.
Sumele colectate anual sunt semnificative și eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investițiile în Autostrada A2 București-Constanța pentru a o ține funcțională și ele se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani se întreține autostrada.
În condițiile unui buget dificil, nu cred că este oportun acum – asta este și discuția pe care am avut-o în coaliție – eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumuri reparate.
Am făcut o comparație iar cu Austria – finanțarea pe rețea de autostradă e de câteva zeci de ori mai mare în Austria. Avem nevoie să creștem această finanțare. Partea de taxare pe trafic greu duce și în zona asta”, a afirmat Cătălin Drulă, joi, la Iași.
Acesta a precizat că impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Fetești, la care se mai adaugă 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.
Citește și: Cum se va calcula noua rovinietă și cât va costa. Drulă: „Se trece de la taxarea pe timp, la taxarea pe distanță”
Liderul PNL, Ludovic Orban, a spus, joi, că a discutat în coaliția de guvernare despre acest subiect, însă “între timp s-au mai întâmplat câteva lucruri”.
“Sunt mai multe proiecte de lege depuse de mai multe grupuri parlamentare, inclusiv PNL. Nu s-a discutat la nivelul grupului parlamentar acest subiect. Dar dacă au votat, e ok. Asta e poziția lor”, a spus Orban.
Liderul PNL a precizat că a discutat despre acest subiect în coaliția de guvernare, alături de ministrul Transporturilor.
“Între timp s-au mai întâmplat câteva lucruri”.
Editor : Alexandru Costea