Despre drumurile pline de gropi şi autostrăzile aflate veşnic în construcţie vorbim, în România, de 30 de ani. Un studiu arată că peste 90% dintre locuitorii ţării ar vrea şosele moderne. Pe lista nemulţumirilor se află şi starea aeroporturilor şi a căilor ferate.
La nivel global, doar o treime din respondenţi se declară nesatisfăcuţi cu infrastructura ţării lor, arată un studiu realizat la sfârşitul anului 2018, în 28 de ţări din întreaga lume. În ceea ce îi priveşte pe români, 76% dintre aceştia spun că sunt foarte nemulţumiţi de infrastructura din ţara noastră.
Principalele motive de insatisfacţie ale acestora sunt autostrăzile (93%), drumurile locale (87%), sistemul de apărare împotriva inundaţiilor (86%), rețeaua feroviară (85%), rețeaua de alimentare cu apă și cea de canalizare (74%). Doar 5% dintre cetățenii României sunt mulțumiți de infrastructura țării. Cu siguranţă cea mai arzătoare problemă este calitatea autostrăzilor.
Aproape toţi respondenţii studiului (93%) se declară foarte nemulţumiţi în această privinţă, iar 83% dintre aceştia consideră că îmbunătăţirea calităţii autostrăzilor şi a drumurilor naţionale ar trebui să fie o prioritate a ţării.
Românii nu sunt mulţumiţi nici de calitatea aeroporturilor. Doar o treime (33%) dintre aceştia consideră că în România calitatea aeroporturilor este bună sau destul de bună. Acesta este și cel mai mic rezultat înregistrat pentru acest aspect la nivelul tuturor țărilor analizate.
În ceea ce priveşte sistemulul de apărare împotriva inundațiilor, doar 10% spun că are o calitate bună, comparativ cu 28% la nivel global.
Rețeaua de alimentare cu apă și cea de canalizare este percepută ca având o calitate bună de 1 din 4 români - cel mai mic procent obținut comparativ cu toate țările din studiu.
Majoritatea respondenţilor spun că România, la nivel de ţară, nu întreprinde destul de multe acţiuni pentru a acoperi nevoile legate de infrastructură. De asemenea, trei sferturi dintre români sunt de acord că investiţiile în infrastructură sunt vitale pentru o dezvoltare economică viitoare.