Deși este loc suficient pentru lărgirea DN2 la standard de două benzi pe sens, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) preferă realizarea de la zero a unui drum expres nou între Ploiești – Buzău și Focșani. Costurile vor fi astronomice față de alternativa lărgirii. Realizarea unui drum expres poate fi o soluție la actualele accidente de pe DN2 însă va fi mai scump de implementat și va necesita mai mult timp.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri că a semnat contractele de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Ploieşti – Buzău” şi “Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău – Focşani” cu firma Consitrans. Valoarea cumulată a celor două contracte este de 26,2 milioane de lei (5,6 milioane de euro), fără TVA.
”Obiectul contractelor constă în prestarea de activităţi şi servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru "Drum de mare viteză Ploieşti – Buzău" şi "Drum de mare viteză Buzău - Focşani", pregătirea documentaţiei de atribuire pentru execuţia lucrărilor, precum şi asigurarea asistenţei pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asigurarea asistenţei pe durata desfăşurării procedurii de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor, în conformitate cu caietul de sarcini şi cu respectarea legislaţiei în vigoare”, se arată într-un comunicat de presă.
Preţul contractelor este de 12,278 milioane de lei (fără TVA) pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteză Ploieşti – Buzău şi de 13,933 milioane de lei (fără TVA) pentru Buzău – Focşani.
Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanţare a contractelor este POIM 2014 – 2020 şi bugetul de stat.
Dacă studiile de fezabilitate nu sunt scumpe, realizarea drumului expres va fi destul de piperată. Un kilometru de șosea expres nu este mult mai ieftină decât unul de autostradă, ajungând la 80%-90% din prețul acesteia.
După ce ultimele zile DN2 a fost scena unor accidente grave de circulație soldate cu decese, societatea civilă a propus Companiei de Drumuri soluții alternative, mai iefine și rapide pentru a preîntâmpina în viitor cazuri similare.
„Soluția pentru DN2 este simplă, relativ ieftină și ușor de pus în aplicare: transformarea în profil 2+1 alternativ, așa cum a demonstrat cu succes liderul european în siguranță rutieră, Suedia. În această țară scandinavă există aproximativ 3000 de km de drumuri 2+1 alternativ, cu lățimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între București și Roman este la fel de lată)”, arată API.
Altă variantă recomandată de utilizatori și specialiști din industrie este lărgirea DN2 pentru obținerea standardului de două benzi pe sens. Luând în calcul că cele două acostamente consolidate existente în prezent însumează trei metri, deci aproape lățimea unei benzi de circulație (3,5 metri) ar mai fi necesară exproprierea unei fâșii de aproximativ 5 metri pentru realizarea unei a doua benzi pe sens. Realizarea acesteia ar fi mult mai rapidă și mai ieftină decât construirea unui întreg drum expres care ar concura cu traficul de pe DN2.