Sindicaliști: Măsura ministrului Transporturilor, atentat la siguranța circulației pe calea ferată
Data actualizării: Data publicării:
Trenurile de marfă vor fi operate de o singură persoană de la începutul lunii aprilie, potrivit unui ordin de ministru. Concret, marfarele vor fi conduse doar de mecanicul de tren, care nu va mai avea ajutor, ca până acum.
Regula nu se aplică şi pentru trenurile care au vagoane încărcate cu substanţe periculoase sau explozibile.
Sindicaliştii spun însă că garniturile conduse doar de mecanicul de locomotivă reprezintă un atentat la siguranţa circulaţiei, în condiţiile în care locomotivele sunt vechi şi nu s-au făcut investiţii în modernizarea infrastructurii.
„Nu s-a gândit nimeni din punct de vedere al siguranțeicirculației cum va proceda un mecanic al unui tren de marfăcând va staționa mai mult de 30 de minute, cu cine efectuează proba frânei, pentru că nu poate să plece mai departe conformreglementăriiîn vigoare. Am avut foarte multe cazuri în ultimii ani de accident vascular, preinfarct pe locomotivă.Vădați seama ce se întâmplă pe o secție de circulație, care e greu de controlat, dacăinstalația din cale funcționează, daca inductorii sunt apți să oprească acel tren. Ne uitămcătrețări precum Germania sau Polonia, că au trecut către simplificare, da, dar au investit în infrastructură, au modernizat în proporție de peste 95% infrastructura, au schimbat materialul rulant, au venit cu dotări tehnice necesare care să suplinească cel de-al doilea om”, declară Iulian Măntescu, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.