Record de reclamații la CFR. Ce-i nemulțumește cel mai mult pe călători
Data actualizării: Data publicării:
Record de reclamaţii la CFR Călători, anul trecut, cele mai multe din cauza condiţiilor din vagoane. Şi nu este de mirare, dacă ne uităm la cât de puţine investiţii s-au făcut.
Anul trecut au circulat mai puţine trenuri de călători pe întreaga reţea feroviară din România. Vorbim de o medie zilnică de 1.366 de garnituri, cu 4,3% mai puține faţă de anul 2017, când au fost 1.426, se arată în raportul pe activitate al companiei pe anul trecut.
Unul dintre motive este şi că parcul activ de vagoane s-a diminuat cu 49 de vagoane, la 846 la 797. Iar asta în condiţiile în care au fost reparate 339 de vagoane şi doar 24 au fost modernizate. De altfel, fostul ministru al Transporturilor Lucian Şova atrăgea atenţia anul trecut asupra situaţiei grave în care este compania din cauza lipsei vagoanelor. El spunea atunci că CFR Călători ar trebui să aibă în circulaţie 1.200 de vagoane.
Reducerea numărului de trenuri nu a diminuat însă problemele reclamate de călători. Peste 5.500 de petiţii au fost înregistrate la anul trecut, cu 81% mai multe decât în 2017. Reprezentanţii companiei de stat menţionează în raport că doar 4 la sută dintre petiţii au vizat calitatea serviciilor oferite de personalul de tren, angajaţii din casierii şi agenţii.
Raportul de activitate nu prezintă date şi în ceea ce priveşte rezultatele financiare ale companiei. Arată doar că în anul 2018 s-a înregistrat un rezultat negativ, fără a da alte detalii.