Prima mașină complet electrică produsă în România ar urma să vină în 2024, de la Ford. Constructorul va introduce în producție peste doi ani un vehicul comercial ușor care va veni și cu o variantă fără motor cu ardere internă după încă un an. A fost lansată o Dacie electrică, Spring, dar ea e o chinezărie importată în Europa. Dacă vânzările vor fi bune producția va fi transferată pe continent, după toate probabilitățile. Nu trebuie exclusă varianta să ajungă pe la Mioveni, dar mai multe șanse ar avea Slovenia cu uzina de la Nove Mesto.
Investiția pentru noul model se ridică la 300 de milioane de dolari, a declarat președintele Ford Europa. Luând în calcul și acești bani, investiţia totală a Ford în operaţiunile sale de producţie din România se apropie de două miliarde de dolari, de la preluarea fabricii din Craiova, în 2008. În ultimii ani, compania a adus circa 600 de roboți la uzina din Bănie pentru a eficientiza producția, o producție care angajează 6 mii de oameni.
În prezent, Ford produce în România două SUV-uri de mici dimensiuni - Ecosport și Puma, acesta din urmă având și o variantă hibrid, care a fost și aceasta o premieră pentru producția din România. Uzina, ca toată industria, suferă acum de lipsa de semiconductori. Se lucrează în doar două schimburi, din trei posibile, iar în mai este posibilă întreruperea producției din cauza penuriei.
Unitatea de la Craiova va deveni a treia fabrică din Europa a producătorului american care va face automobile electrice. Vine la rând după Centrul din Köln Germania şi uzina Kocaeli din Turcia. Deși e o unitate care geografic e în Asia, aparține totuși de Ford Europa.
În februarie, Ford şi-a luat angajamentul ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale din Europa să fie pregătită pentru zero emisii, complet electrică sau plug-in hybrid, până în 2024. Se preconizează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de modelele complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.
Editor : A.P.