Prețuri mai mari în magazine, din cauza... drumurilor proaste

Data publicării:
coada masini

Românii plătesc pentru drumurile proaste şi lipsa autostrăzilor. Asta susţin reprezentanţii firmelor de transport. Preţurile din magazine ar putea fi cu până la 20% mai mici, dacă tirurile cu marfă ar putea ajunge mai repede la destinaţie şi nu s-ar strica atât de des.

„Dacă, de la Bucureşti la Cluj, aş avea o viteză medie de 70 de kilometri la oră, mi-ar trebui 10 maşini. În situaţia în care eu am 48, înseamnă că am nevoie de 17 maşini, adică 17 şoferi, 17 investiţii în vehicule, 17 motoare consumatoare de combustibil, 17 camioane incarcate cu marfă”, explică Ion Lixandru, transportator.

Soluţia ar fi construcţia de drumuri moderne. Însă proiectele de investiţii sunt tărăgănate, atrag atenţia reprezentanţii companiilor. De exemplu, pentru drumul care leagă Aeroportul Otopeni de Autostrada Bucureşti-Ploieşti nu a fost desemnat nici până acum un constructor, deşi licitatia a fost lansată în decembrie 2016.

Iar acolo unde s-a gasit unul, ordinul de începere a lucrărilor se emite greu, aşa cum se întâmplă pentru tronsonul dintre Râşnov şi Cristian, unde contractul a fost semnat în toamna anului trecut. Lucrările nu au început încă.

Transportatorii cer şi urgentarea unor proiecte importante precum cel al autostrăzilor Sibiu-Piteşti şi Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. De altfel, acestea, alături de drumul expres dintre Craiova şi Piteşti sunt cerute insistent şi de investitori.

„De spus ne-au spus toți, toate guvernele, facem kilometri, inaugurăm...
Suntem deja la aproape 30 de ani de la trecerea la democrație și ce vedem? 570 de km de autostradă realizați în atâția ani”, spune Decebal Popescu, transportator.

Şeful de la Transporturi spune că anul acesta reţeua de autostrăzi a României va mai creşte un pic.

„Este vorba de 60 de kilometri care în cursul lui 2018 ar putea fi chiar şi recepţionaţi”, spunea în februarie Lucian Șova, ministrul transporturilor.

România are în prezent mai puţin de 750 de kilometri de autostradă, însă reţeaua de drumuri rapide nu leagă toate regiunile ţării. Iar din această cauză ne ocolesc şi turiştii.

 

„Turiștii străini ne ocolesc pentru că... de ce să vii în România, când un circuit în Transilvania și în Moldova îți ia câteva zile bune? Turiștii din vestul țării aleg să plece în țările din Occident, nu vor să-și mai petreacă
vacanțele în România”, susține Mihaela Drăghici, reprezentanta unei companii de turism.
O posibilă soluţie ar fi, spun transportatorii, creşterea limitei de viteză în localitate la 70 de kilometri la oră pe drumurile cu două benzi pe sens şi separatoare mediane, precum cel dintre Bucureşti şi Giurgiu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretul ciudat al lui Iohannis, dezvăluit de prieteni! Motivul pentru care nu mai iese din casă, ce face...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa