Prefectura Argeş a anunţat, luni, că a fost deschis traficului Podul Dâmboviţei, care face legătura între judeţele Argeş şi Braşov. Este cel mai lung pod în arc din România și a fost construit de o echipă sută la sută românească, cu o investiţie de peste 46 de milioane de lei, transmite News.ro.
„Astăzi a fost deschis circulaţiei Podul Dâmboviţei, pod care face legătura între judeţele Argeş şi Braşov. Noul pod peste râul Dâmboviţei este un proiect 100% românesc - de la proiectanţi până la firma constructoare - şi este cel mai lung «pod de tip arc cu calea sus» din România”, a transmis, luni, Prefectura Argeş.
Sursa citată a precizat că la eveniment au fost prezenţi Ion Mînzînă, preşedintele Consiliului Judeţean Argeş, Ionuţ- Cristian Săvoiu, secretar de stat Ministerul Transporturilor, Daniel Augustin Dinu, directorul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Bucureşti şi directorul adjunct, Eduard Dima, vicepreşedintele Consilului Judeţean Argeş Marius Nicolaescu, administratorul public al judeţului, Cristian Puiu, primarul comunei Dâmbovicioara, Dumitru Secăreanu, precum şi reprezentanţii firmei constructoare.
Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, precizează câteva detalii tehnice despre acest pod, într-o postare pe Facebook.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Acesta este primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit în România și are două intersecții cu DN73. Rampele de acces din pământ armat au o înălțime de maxim 10 metri și o lungime de 593 metri.
Subtraversarea rampei Pitești se face printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 metri și lățimea de 5 metri, iar podul are o lungime de 170 metri și o înălțime de 31 metri
Potrivit autorităţilor locale, darea lui în folosinţă va permite ridicarea restricţiilor pentru camioane de pe actualul pod peste Dâmboviţa, pod monument istoric construit în 1886.
„Sunt un utilizator al acestui traseu. Vin de regulă din Târgovişte către Braşov. Acum avem şi un pod nou. Este un moment în care arătăm că ministerul Transporturilor este preocupat şi de situaţia podurilor de pe infrastructura rutieră. Ştiţi bine că avem foarte multe situaţii de poduri care trebuie reabilitate sau reconstruite, aşa cum a fost cazul aici. Soluţia adoptată la Podul Dâmboviţei cred că face cinste şi proiectanţilor, şi constructorilor, şi Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti care sunt sigur că îl va întreţine pentru a avea o calitate cât mai bună pe toată durata de funcţionare”, a declarat Ionuţ- Cristian Săvoiu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.
Noul pod este amplasat pe DN73 din Judeţul Argeş, Comuna Dâmbovicioara.
Are o lungime totală de 170 metri şi traversează râul Dâmboviţa, în aval de podul istoric, printr-o deschidere de 100 m, încadrată de două deschideri marginale de câte 35 metri fiecare.
Lungimea totală a proiectului este de 760 metri (pod peste râul Dâmboviţa şi rampele de acces), prin această investiţie realizându-se o variantă de ocolire a centrului localităţii Podul Dâmboviţei.
Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane lei, iar finanţarea europeană de 32 de milioane lei.
În 18 noiembrie, oficiali ai CNAIR, dar şi preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, au verificat stadiul lucrărilor.
Editor : M.I.