Lucrările la Podul Ciurel din București avansează în ritm de melc, după 9 ani de la debutul proiectului menit să fluidizeze traficul sufocat din cartierul Militari. Zilele acestea a fost turnat primul strat de asfalt pe podul care trece peste Dâmbovița și Șoseaua Virtuții. Primăria Capitalei îi asigură pe bucureșteni că această primă etapă din cele trei necesare va fi gata până la sfârșitul anului. Cetățenii sunt, însă, sceptici.
Cel mai mare proiect de infrastructură din Bucureşti, demarat în urmă cu nouă ani, a intrat într-o nouă etapă.
Deși destul de greu, lucrările avansează la Podul Ciurel. Muncitorii au turnat deja primul strat de asfalt la Nodul Virtuții, cel care traversează Dâmbovița și Soseaua Virtuții.
Oficialii Primăriei Capitalei sunt optimiști și spun că lucrările la Nodul Virtuţii, prima etapă a construcției podului Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada București-Pitești, care ar urma să fluidizeze traficul din cartierul Militari, vor fi gata până la finalul anului. Slabe șanse, spun oamenii.
- Infernal! E greu, spune un șofer.
- Primăria zice că vor fi gata lucrările anul ăsta. Ce părere aveți?
- După cum lucrează ei, nu cred.
- Ca melcul! De atâta amar de ani e începută lucrarea, exclamă un alt șofer. Astea sunt zilele de astăzi, în care vorbim mult și facem puțin. Cred că mai stăm 10 ani până când se dă în funcțiune, adaugă el.
- Dacă l-ar face mai repede, ar fi bine, spune un taximetrist. Traversarea aia ar fi bună încolo, spre Centură. Dar cum or construi în partea aia, nu știu. Că au facut cartiere, arată bărbatul.
- E jalnic, e foarte aglomerat, se plânge un alt șofer. N-o să fie niciodată gata până la sfârșitul anului. Poate peste doi ani! estimează el.
- Cât timp pierdeți în trafic?
- Mult timp. Lucrez ca șofer și știu ce înseamnă.
Acum, pe lângă asfaltarea la Nodul rutier Virtuţii, care ajunge până în Militari și care îi va scoate pe șoferi direct pe Autostrada Bucuresti-Pitești, se lucrează și la finalizarea rampelor de acces către pod. Este primul tronson dintre cele trei ale pasajului, care se unește cu centura Capitalei.
Proiectul a început în 2010, însă a stat blocat în instanţă din cauza conflictului dintre proprietari şi municipalitate, ceea ce a dus la întârzierea termenelor.
Editare web: Luana Păvălucă