Pod în pericol de prăbușire din cauza birocrației. Pe sub construcția de la marginea Bucureștiului trec zilnic zeci de trenuri

Data actualizării: Data publicării:
pod distrus

Încă un pod din București stă să cadă sub ochii nepăsători ai autorităților. La ieșire din sectorul 1, în zona Chitila Triaj, sute de oameni fac la pas aproape 3 kilometri pentru a ajunge la autobuz. Mijloacele de transport public nu mai trec peste podul afectat pentru că pericolul de prăbușire este prea mare. Cum demersurile au fost pe la toate autoritățile fără răspuns oamenii spun că podul va fi făcut doar după ce se prăbușește.

Bărbat: Filmați, domnule, că nu mai vine nimeni să repare podul ăsta! Noi mergem pe jos, cu copiii prin ploaie și vânt să mergem până la autobuz!

Cu ochii în toate părțile, fiecare pieton sau șofer care trece peste podul de la Chitila Triaj vede numai pericole.

Cristian Popa, jurnalist Digi24: Așa arată balustrada de pe pod, fierul beton este în exterior. Există însă o altă zonă, mult mai periculoasă! Aici balustrada a dispărut cu totul. Ca măsură de siguranță autoritățile sau oamenii au pus o sârmă, ca cei care trec pe aici să nu cadă, iar jos e un hău e zece metri... Doamne ferește dacă pică cineva pe aici!

Bărbat: Sunt șanse mari să se prăbușească! Copiii, merg pe jos la școală.
Reporter: Este mult de mers? Cam cât?
Bărbat: Cam vreo 3 kilometri, iarna, pe ploaie, Nu contează!

Podul a fost construit în 1963, dar inițial nu era prevăzut niciun drum în zonă. Acum se află în administrarea CFR.

Femeie: Cu mine nu se prăbușește, sigur! Dar dacă autoritățile nu vor să facă nimic?
Reporter: Dar l-au reparat vreodată?
Femeie: Niciodată! A fost și prost construit. Întâi a fost podul și apoi au venit cu șoseaua. Și așa nu au ancorat lateralele. se vede pe lateral cum sunt găuri care se duc pe sub pod. Da, pământul se duce de la trepidațiile trenului alunecă.

Pe sub pod trec zilnic zeci de garnituri, iar vibrațiile se simt și la casele din apropiere, nu mai vorbim de pod.

Sub pod se vede și fierul beton, iar aici probabil ar fi trebuit să fie o zonă de susținere care s-a dus.

Oficialii Primăriei sectorului 1 spun că au încercat găsirea unei soluții.

Dan Tudorache, primarul Sectorului 1: L-am solicitat Ministerului Transporturilor să ni-l dea în administrare, să putem investi pentru că este totuși periculos. În momentul de față Ministerul Transporturilor a declinat solicitarea.

Oficialii CFR, responsabili pentru pod, spun că au făcut demersurile pentru a începe lucrările de reabilitare a podului, dar acum așteaptă emiterea unei noi hotărâri a Consiliului general al Municipiului București.

Bărbat: Toți aruncă mâța, unul la altul! Lasă că face primăria, lasă că face CFR ul! S-ar putea să cadă podul și apoi să-l facă! La noi numai așa merge în România!

Editor web: Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată Ștefan Hrușcă acum, la 67 de ani. Artistul este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...