O nouă criză la orizont. Lipsa marinarilor ar putea duce la întreruperi în lanțurile de aprovizionare
Un raport al Camerei Internaționale pentru Transport Maritim avertizează că în cinci ar putea apărea o lipsă acută de marinari care să opereze navele comerciale, ceea ce ar crește riscul apariției unor întreruperi în lanțurile globale de aprovizionare.
Industria de transport maritim se confruntă deja cu deficiențe de personal din cauza pandemiei de coronavirus, situație care va exacerba problemele preconizate de aprovizionare cu forță de muncă în următorii câțiva ani, potrivit studiului publicat de asociațiile comerciale BIMCO și Camera Internațională pentru Transport Maritim, citat de Reuters.
Varianta Delta a coronavirusului a lovit puternic în anumite părți din Asia și a determinat multe națiuni să întrerupă procesul de recrutare a marinarilor. Din această cauză, echipajele nu au mai fost rotite, iar aproximativ 100.000 de navigatori au fost blocați pe mare dincolo de perioadele de contract.
Studiul publicat de BIMCO și ICS a estimat că 1,89 milioane de navigatori operau peste 74.000 de nave în flota comercială globală.
Raportul Forței de Muncă comandat de Seafarer, care a fost publicat ultima dată în 2015, a prezis că vor fi necesari 89.510 ofițeri suplimentari până în 2026, pe baza previziunilor de creștere a comerțului maritim, și arăta că există un deficit de aproximativ 26.240 de ofițeri certificați, indicând că cererea pentru navigatorii va fi mai mare decât oferta în 2021.
„Suntem cu mult dincolo „plasa de siguranță” a surplusului de forță de muncă care protejează aprovizionarea mondială cu alimente, combustibil și medicamente”, a declarat secretarul general al ICS, Guy Platten.
„Fără măsuri urgente din partea guvernelor, situația se va înrăutăți.”
Raportul arată că sunt necesare soluții suplimentare pentru recrutarea și oferirea unor condiții care să țină marinarii în câmpul muncii.
Platten, citând sondaje din industrie, a adăugat că doar 20% dintre navigatorii din întreaga lume au fost vaccinați împotriva COVID-19 și a cerut guvernelor să acorde prioritate „lucrătorilor esențiali din domeniul transporturilor”.
„Combinat cu o creștere a cererii de forță de muncă, acest lucru împinge lanțurile de aprovizionare globale la punctul de rupere”, a adăugat el.
„Țările care furnizează majoritatea navigatorilor din lume, cum ar fi Filipine, Indonezia și India, au acces limitat la vaccinurile COVID-19, amenințând instabilitatea ulterioară a lanțului de aprovizionare fără acțiuni rapide la nivel național.”, a mai spus Platten.