O companie chineză importantă a depus ofertă pentru o parte din autostrada Transilvania

Doru Cireaşă Data publicării:
timthumb

Compania de Drumuri a primit 12 oferte pentru realizarea sectorului de autostradă Tg Mureș Ungheni și a unui drum de legătură, parte a autostrăzii Transilvania. Niciuna dintre oferte nu vine strict din partea unei companii românești, în ultimii ani acestea fiind decimate fie de acuze de corupție din partea DNA, de insolvențe etc.

timthumb

Foto: Chinezii de la Sinohydro sunt interesați să construiască autostrăzi în România

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit luni 12 oferte pentru "Realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Lotul 1, Târgu Mureș - Ungheni și Drum de legătură – relicitare".

Ofertele au fost depuse de Aldesa Construcciones – Comsa (Spania), Copisa Constructora Pirenaica (Spania), Franco Giuseppe SRL (Italia), Hidroconstrucția – Sinohydro Corporation (România-China), ICM S.p.A. - Tancrad (Italia -România), Impresa di Costruzioni Ing E Mantovani S.p.A – Societatea de Construcții Napoca S.A. - Aduro Impex SRL (Italia -România),

Itinera -Retter Project management (Italia), PST Group JSC – Alpenside SRL (Bulgaria-România), Sogut Insaat Taahhut Petrol Madencilik Gida Nakliyat Ic Ve Dis Ticaret Anonim Sirketi – Maksan (Turcia), Strabag (Austria), Tirrena Scavi SpA (Italia), Trameco SA – Vahostav SK (România Slovacia) a.s..  Sinohydro este o companie de stat chineză care are o cifră de afaceri de 20 miliarde de dolari, din care șase miliarde de dolari veniți din contracte în afara Chinei.

Este suprinzătoare absența marilor companii românești de construcții., decimate în ultimii ani fie de scandaluri de corupție, fie de insolvențe. Astfel printre competitori se găsește Trameco, firmă deținută de Beniamnin Rus, reținut în urmă cu doi ani de către DNA. Firma Tancrad a avut acum câțiva ani sechestru pe bunuri pus de procurorii DNA și este firma care obține cele mai multe contracte publice în zona Brăila Galați. Firma Hidroconstrucția, una din marile companii locale de construcții pare a fi excepția însă și aceasta participă în asociere cu chinezii de la Sinohydro.

Lipsesc însă firme mari de odionioară, precum Spedition UMB/Tehnostrade ale omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, titulare ale unor contracte de realizare de autostrăzi între Sibiu și Nădlac și din autostrada Transilvania.

Alte absențe notabile sunt Euroconstruct Trading 98 (Dan Beșciu), Pa & Co/Drumuri și Poduri Gheorghieni (Costel Cășuneanu), Straco (frații Horpos) sau Tehnologica Radion (Theodor Berna), toate firme românești angrenate în construirea unor sectoare de autostradă, având însă patroni care au avut sau încă au probleme cu DNA.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Schimbate la naștere în maternitate. Cum au descoperit două femei că nu erau cine credeau că sunt
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Ce bani iei în plus la 1 ianuarie dacă ai PENSIE între 1281 lei și 6.000 lei? Creșteri și de 700 lei
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani