Compania de Drumuri a primit 12 oferte pentru realizarea sectorului de autostradă Tg Mureș Ungheni și a unui drum de legătură, parte a autostrăzii Transilvania. Niciuna dintre oferte nu vine strict din partea unei companii românești, în ultimii ani acestea fiind decimate fie de acuze de corupție din partea DNA, de insolvențe etc.
Foto: Chinezii de la Sinohydro sunt interesați să construiască autostrăzi în România
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit luni 12 oferte pentru "Realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Lotul 1, Târgu Mureș - Ungheni și Drum de legătură – relicitare".
Ofertele au fost depuse de Aldesa Construcciones – Comsa (Spania), Copisa Constructora Pirenaica (Spania), Franco Giuseppe SRL (Italia), Hidroconstrucția – Sinohydro Corporation (România-China), ICM S.p.A. - Tancrad (Italia -România), Impresa di Costruzioni Ing E Mantovani S.p.A – Societatea de Construcții Napoca S.A. - Aduro Impex SRL (Italia -România),
Itinera -Retter Project management (Italia), PST Group JSC – Alpenside SRL (Bulgaria-România), Sogut Insaat Taahhut Petrol Madencilik Gida Nakliyat Ic Ve Dis Ticaret Anonim Sirketi – Maksan (Turcia), Strabag (Austria), Tirrena Scavi SpA (Italia), Trameco SA – Vahostav SK (România Slovacia) a.s.. Sinohydro este o companie de stat chineză care are o cifră de afaceri de 20 miliarde de dolari, din care șase miliarde de dolari veniți din contracte în afara Chinei.
Este suprinzătoare absența marilor companii românești de construcții., decimate în ultimii ani fie de scandaluri de corupție, fie de insolvențe. Astfel printre competitori se găsește Trameco, firmă deținută de Beniamnin Rus, reținut în urmă cu doi ani de către DNA. Firma Tancrad a avut acum câțiva ani sechestru pe bunuri pus de procurorii DNA și este firma care obține cele mai multe contracte publice în zona Brăila Galați. Firma Hidroconstrucția, una din marile companii locale de construcții pare a fi excepția însă și aceasta participă în asociere cu chinezii de la Sinohydro.
Lipsesc însă firme mari de odionioară, precum Spedition UMB/Tehnostrade ale omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, titulare ale unor contracte de realizare de autostrăzi între Sibiu și Nădlac și din autostrada Transilvania.
Alte absențe notabile sunt Euroconstruct Trading 98 (Dan Beșciu), Pa & Co/Drumuri și Poduri Gheorghieni (Costel Cășuneanu), Straco (frații Horpos) sau Tehnologica Radion (Theodor Berna), toate firme românești angrenate în construirea unor sectoare de autostradă, având însă patroni care au avut sau încă au probleme cu DNA.